Moneymoney

Löning. Smaka på ordet. Det smakar gott. För löning betyder pengar och pengar ekar tomt på mitt konto. Bara att ha dem där gör mig trygg. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket heter det ju, men är det något jag längtar efter ännu mer än morgondagens stundande löning så är det näst kommande månads löning.
Den förespås vara lika dignande som ett julbord eller lika trind som spädgrisen på det.
*Dreeeeggehl... peeengaaahr.*

Den som spar han har är också ett nyttigt uttryck.
Jag borde leva mitt liv mer efter det.
Jag borde också leva mitt liv mer ut efter mig själv.
Jag har varit dåligt på det den senaste tiden. Varit dålig på att, pja, göra saker, inte för att jag vill dem (även om fallet ändå kan vara så) utan för att jag hittar någon dålig anledning till att göra dem, någon ursäkt, som att jag måste ha en ursäkt till att göra massa saker.
Som att jag inte bara kan göra saker för att jag är anledningen till dem, utan att jag intalar mig hela tiden massa skumma bisarra saker.
Ja, ni ser ju vart det här leder. Svammel. Och det är väl det jag försöker säga. Att mitt liv är väldigt mycket svammel, väldigt lite ... hmmm ... båda-fötterna-på-jorden.

Nog om det.
Idag ORKADE jag inte göra något annat än precis ingenting när jag kom hem.
Jag hade tänkt springa, göra armhävningar och sit-ups, rida, städa, tvätta.
Men jag fann ingen anledning till det, inte ens mina gamla anledningar (jag kommer bli fet, det är tragiskt att bara dega efter jobbet, olika personer som inspirerar mig, vad-som-helst-bara-det-är-någonting) dög.
Men jag antar att det är just det jag behöver, en paus. En dag då jag faktiskt inte planerar min tid, varför i hela helvetet jag nu börjat med sådant.
Och utan att låter över pessimistisk som jag annars är så bra på så har denna dagen varit en bra dag.
Jag menar: "HEJ!", jag fick ju chansen att köpa två korvar på pressbyrån. Ja, ni vet sådana där som legat och svettats i en sunkig grill halva dan. Så jävla gott.
Musik att somna till

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

frida hade följande att tillägga:

Den som spar han har pengar till en romantisk helg för tre. Eller rättare sagt en alldeles för framskjuten helg nere i smålands djupaste finaste skogar.

:)

2009-09-25 @ 18:45:28
jenny hade följande att tillägga:

Ja det var jättekul! Borde vi göra om ;)

Hur gick det med foten din??

Men Hanna! Klart som fan att du inte blir fet om du tar det lugnt några dagar i veckan?! Galenskap!

Plus att jag tror inte ens att du kan bli fet. Du har inte sån kroppstyp.

Du måste tillåta dig att ta det lugnt! Annars kommer du ju bränna ut dej om du inte varvar ner ibland toka!


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback