Déjà vu

Det finns få saker som är så förbaskat enerverande som som när människor ska kommentera vad man äter, och vad man har på sig.
Okej, jag kan "stå ut" med att höra det någon enstaka gång, men varenda dag?
Tröttnar aldrig människor?
Jag vet inte om det bara är jag som är överkänslig, eller om det är så att det finns fler som tröttnat på det.
Det är kanske bara för mig att acceptera denna kanske jobbrelaterade situation.
Ute i vardagslivet pratar man om väder och vind, och om vad man gör-nu-för-tiden, i en konversation som egentligen aldrig bör ägt rum, eller där man inte har något bättre att prata om.
Medan på jobbet pratar man om vad man för dagen valt att äta eller ha på sig.
Och kanske är fallet så, att det inte finns någonting annat att prata om i fallet Hanna, och då kan man ju ställa sig fråga; Total tystnad, eller dumma upprepande frågor?

Vet inte vad som är bäst faktiskt.
Det är lite skolan all-over-again.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Jiggly dr.philsson hade följande att tillägga:

Formulera följande vid nästa jobbiga fråga;



"Anstränger du dig, eller är du bara jävligt irriterande som person?"



Säg det med det största leende du kan tänka dig. Avväpnar de flesta. Att sitta tyst eller skratta med är som att slänga på mer ved på elden. :)

2009-09-11 @ 10:38:34

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback