V.I.H

Måste få ur mig en lustig incident, som inträffade igår på elfa på industrivägen 23.
Jag går in i den enorma butiken och de enda som är där är jag, Friida, en till kund och de så kallade anställda.
Vi strosar fram till killarna som har hand om prylarna som låg på lager efter att ha blivit hänvidade av en man som verkade chockad över det faktum att det över huvud taget fanns kunder i butiken. 
Väl där var vi tvungna att ta en kölapp eftersom kön var så lång, och det var svårt för de typ 5 anställda som stog och såg dumma ut bakom disken att hålla reda på alla kunder där inne (?)

På en pall, bakom disken satt en relativ ung kille och verkade ringa till något som liknade sjukvårdsupplysningen.
Samtalet började normal: "Hej jag har en fråga, säg att man blöder i från handen .. "
Tänker inte så mycket på det förrän killen fortsätter: " .. Säg att man temporärt (?) vill avlägsna/stoppa blödningen, och då slickar bort blodet .. "

VAD I HELVETE? är det enda jag kan tänka, kanske att överreagera tycker ni, men vänta, det kommer mer ...

Jag står otåligt och väntar och fattar inte varför ingen kan hjälpa mig när det typ är 10 pers som jobbar där och två kunder? Kundservice - F R Å G E T E C K E N ?

Då hör jag killen med luren i näven säga: "... och om blodet smakar järn, var är det för fel då? Har jag järnbrist? För mycket järn?"

VA?
Vad är detta? Han sitter bakom disken, på ARBETSTID och ringer och frågar sjukvårdsupplysningen varför hans blod smakar järn?
Suck.

Kundservicen på elfa i solna = inte helt ok. Slöa jävla datanördar.

Efter att ha läst igenom detta känner jag mig nästan lite dum som tar upp detta banala problem, men det kändes relevant igår. Irritatioinen alltså.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback