Hope

Hoppet är det sista som lämnar människan säger de. Men att se hoppet rinna ur en människa likt spilld mjölk är hjärtskärande, även för en rutinerad pessimist som jag. Att se en människa komma till den insikten att trots allt hon gjort så har det inte varit nog eftersom framtiden inte ligger i hennes händer utan i kalla, känslolösa, giriga händer.
Vad gör man när det inte längre går att hoppas? När det inte spelar någon roll hur många gånger man nöter ut knäna vid altaret med tårar rinnande ner för kinderna? Vad är meningen med att be när de som påstår sig tro och arbeta för honom som säger lyssna är de som håller tömmarna?

Sanning i hennes ord; Det är klart man orkar gå upp varje morgon och jobba till sent in på kvällen om man vet att det är värt att kämpa för, om det finns en framtid.
Men om någon tar det ifrån dig, alla de år du kämpat, din framtid. Vad är då meningen?
Hon hade så rätt, jag förstod henne så väl. Men det var utanför min förmåga att kunna göra någon som helst skillnad.

Den hårde hade sagt: Ibland rinner bägaren över. Låt det rinna så att du kan fylla på med nytt och gå vidare.
Fast just i detta fall kan jag inte säga det, att det är så det är. Inga råd, ingen tröst. Det hela är sorgligt.

Att lyssna till Nelly Furtados ord: Flames to dust, lovers to friends, why do all good things come ta an end? Gör det hela ännu mer ledsamt. Att förutsätta att allt detta skulle ta slut. Att mörkrets makter skulle ta över, vinna.

Må ni brinna i det helvete ni skapar. Ni förstoppade stofiler med dollarsedlar för ögonen. Och låt mig påminna er: Gud ser allt.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Nanna hade följande att tillägga:

HE KNOWS WHEN U ARE SLEEPING, HE KNOWS WHEN YOU ARE UP, HE KNOWS IF U'VE BEEN GOOD OR BAD SO BE GOOD FOR GOODNESS SAKE!

Anonym hade följande att tillägga:

Herregud vad osmakligt. Läste du med båda ögonen, megapucko?

2009-10-16 @ 03:45:44
Anonym hade följande att tillägga:

För att reda ut eventuella missförstånd, ja det var jag; Staffan som skrev det där till Nanna.

2009-10-16 @ 03:46:51
Nanna hade följande att tillägga:

Trodde inget annat ?

2009-10-20 @ 19:25:19
Anonym hade följande att tillägga:

Är det inte dax att du tar bort texten om hur förfärligt synd det var om dig när du "jobbade" på Karlshem?? Det var ju trots allt frivilligt och du kunde ju ha gjort det som skulle gjorts istället för att försöka se ut som om att du gjorde något, eller hur? Jag skulle aldrig ha skrivit något taskigt om dig på min hemsida, jag är ledsen att du tyckte så illa om att vara här, men allt du hade behövt göra var väl att säga som det var, att du inte trivdes och sedan åka hem! Jag hade gillat dig iallafall!

Kram Aud!

2009-11-02 @ 11:56:11
Hanna hade följande att tillägga:

Om du vill upplysa mig om vad för inlägga du syftar på (vad det heter och när jag skrev det) så ska jag se vad jag kan göra åt saken.

/Hanna

2009-11-03 @ 18:59:23
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback