Fullbokad.

Stress är en egendomlig känsla ?
Lite svår att ta på, lite för abstrakt. Svår att definiera. Stress upplevs och hanteras olika beroende på vem det är och vad det gäller antar jag. Den stress jag genomlever (lider?) nu är ingen stress jag är van vid.
Stress och jobb brukar ofta höra ihop, men det är inte jobbet i sig som gör mig stressad, här är det slött, minst sagt. Jag räknar minutrarna, sekunderna. Timmarna liksom sniglar sig fram. Jag kan komma på mig själv med att sitta och fundera över om dagarna över huvud taget går, eller om jag fastnat i ett vakuum.
Men klockan slår ändå 17 och så är det dags att gå hem . . .

Jag funderar på hur jag ska få tiden att gå ihop. Hur jag ska hinna med allt som borde/måste göras och kanske det viktigaste; det jag vill göra.

Men, jag tror jag lyckas rätt bra. 
Jag hinner med nästan allt jag måste/borde/vill göra. 
Gårdagen tex.
ALLT satt som en schmeck.
Jag hade under tisdagen varit förutseende nog att jobba två timmar övertid så att jag kunde gå två timmar tidigare under onsdagen, utan dåligt samvete.
Det vankades personalmöte på nya jobbet. Skön skara människor. Friida hämtade upp mig strax efter tre och vi åkte en sväng, vi hann till och med svänga förbi elfa för att köpa de där drosslarna jag hade lovat Staffan.
Jag var mäkta stolt över min bedrift, min "planering".
Efter ett enligt mig lyckat personalmöte tappade Friida mig så att Nanna (jag veeet, celebert besök) kunde plocka upp mig för att bjuda på middag och skitsnack. Mycket trevligt. Fick till och med träffa pojken hennes. 
22.04 gick bussen hem, och hade det inte varit för att jag klev av en station för tidigt så att jag behövde gå de två sista kilometrarna till brommaplan så hade min planering varit näst intill felfri. 
Men bussen missade jag och 40 min väntan på sista avgången blev det.
Snäll var dock mor som kom och hämtade mig så jag slapp gå hem den sista biten i kylan.

Fantastiskt! 

Vad dagen har att bjuda på vet jag inte riktigt ännu, för jag vet inte vad jag bör prioritera. Jag ska försöka röra lite på mig, göra mig fiiin, sy på min klänning, städa, svätta .. the list goes on.  

I morgon är efter jobbet åker jag till Vallby, för i helgen är det bröllop. FEST!


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback