Nattlig bikt!

Tre ord. JAG HATAR STOCKHOLM!
Påminn mig om att jag aldrig mer ska gå ut i Stockholm. I och för sig tror jag inte att jag behöver påminnas efter den här fruktansvärda kvällen FY FA-AN är egentligen den enda jag vill och kan säga.

Kvällen var väl egentligen ganska bra fram tills det som hände på östermalm. Öööööstermalm. Vi satt några vänner och bekanta inne på Hard Rock café och åt och hade det trevligt. Blev serverade av en britt, som jag trodde var bög, men som tydligen inte var det ... (?) Jenny kom nämligen och gav honom min lapp med texten: "Får jag chans på dig? JA, NEJ eller KANSKE?" på. Den ämnad honom, utan den otroligt sexiga killen vid baren (Grön tröja, 200 kg extra att bära på och glasögon). Hur som helst, Jenny ger servitören lappen och säger att den är från mig och vipps får jag tillbaka ett ikryssat JA och ett "oh YES, I am VERY single". Han stod och log mot mig resten av våran vistelse där. Vet inte vad jag tyckte om det ...

Hur som haver. Kvällen var rätt ok där samt taxifärden till ÖÖÖÖSTERMALM (med klockrent östermalmstansuttal). Men sen gick det bara utför...
Vi ställer oss i något som ska likna en kö. Men kösystemet bestod i hur urringad din överdel var. Hur kort din kjol var och hur höga klackarna på dina skor var.
Vi lyckades iaf ta oss fram till repet och dörrvakten frågar Mickes brud hur många vi är i sällskapet. Hon svarar sex, och han ögnar igenom oss alla med förakt i blicken och säger: "Ja, alltså, det är ju inte jag som bestämmer klädseln ikväll men de vill ha det lite mer propert än gympaskor och t-shirt"
Det var ingen av oss som blev särskilt glada över vad han just sagt. Men svenskar som vi är svalde vi ilskan och gick där ifrån. Bittra. Spottade i nyllet och nerstampade i en hög med kalvskit.

WTF?!
Kallas inte det diskriminering? (vi vet ju alla att det egentligen inte handlade om kläderna eftersom alla i sällskapet faktiskt var uppklädda). Vi såg ett GÄNG killar där inne på den krogen som gick runt i likadana skor som de killarna i vårat sällskap hade på sig. Och det var igen som bar t-shirt för den delen heller (i vårt sällskap alltså).

Jag ska öppna än bar där jag ska börja med: "Ursäkta, men det är inte jag som bestämmer hudfärgen ikväll, meeen, idag är det vit som gäller.."
Eller, varför inte:"Ursäkta men det är jag inte som väljer intelligensnivån här inne ikväll men alla som inte klarar mitt lilla test här kan gå hem .."
JAG FATTAR INTE?!

Blir så jävla arg. Och som grädde på moset så blev jag och Max rånade av en arg taxichaufför innan hemfärden mot lovön började i Max bil.

Nu ligger Max här och snarkar högljutt bredvid mig i min säng.

Livet kan nog fan inte bli bättre ...
Nej, tacka vet jag en dag i ensamhet på landet.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Frida hade följande att tillägga:

Varför är det så, man ser fram emot en helg i stockholm och sen går det bara åt skogen? jag tror det är stockolmarnas jävla snobbhets fel!

2009-11-14 @ 02:14:20

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback