Muminguck!

Jag hatar winegummin! Någon borde förbjuda dem. Eftersmaken av illaluktande mansbastu i badhus får mig snart att gå under. Jag kräks på tanken av dem, ändå gräver handen efter dem i handskfacket så fort magen börjar kurra. Snart är de slut och påminn mig då om att ALDRIG mer köpa ett familjepack av dem och sedan låta dem husera i min bil. Gurgel.
Fy fan, snart äter jag fan hellre Lars Hultström självdöda grisar än den där smörjan.
Och nej, jag är inte förvånad över det de tjatat om på radion hela dagen. Det de pratade om var vardag på Berga när jag gick där. Nu har de dock gjort sig av med slaktsvinsdelen, förmodligen för att det var sådan jävla missär. En dag låg en död grön/blå gris i en box, tarmarna hängde ut ur sidan och de andra grisarna kalasade glatt på dem. En annan dag låg en förlamad gris i en box. De slutade med att vi slet ut den levande i öronen där den sedan fick åka till himmelen. Hur många stackars halvdöda griskultingar jag fann kommer jag inte ens ihåg. Och halm fanns absolut inte.
Nej, tacka vet jag ekologiskt kött. Och de fick ju lite extra reklam i och med detta.
Dagens lärdom. Betala lite mer för ditt fläsk så slipper vi den här jävla skiten.
Fast, det är ju klart, mänskligheten kan ju fortsätta blunda som de alltid gör. Det man inte ser mår man inte dåligt av.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Stephi hade följande att tillägga:

Grisarna på berga har det betydligt bättre idag är för några år sedan, alla grisar har halm behandlas vid sjukdom och avlivas om dom är så pass dåliga.

Hanna hade följande att tillägga:

Jag vet att det blivit mycket bättre :)

Men när jag var där var det Roffe som hade hand om det och han var ju helt klart på nedgång då. Jag tvivlar inte en sekund på att du tar väl hand om de små liven :)

2009-11-26 @ 20:00:41
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback