Utveckling.

Det verkar ha vänt. Han verkar bli bättre. Faktiskt. Och för varje framsteg han gör, för varje tecken på ett förbättrat allmäntillstånd så känns de sömnlösa nätterna lite lättare att genomlida.
I natt behövde jag i alla fall inte vänta på att han ätit klart för han har lärt sig att lägga sig ner nu, utan att halvt slå ihjäl sig. Så jag skuffade bara upp honom och sedan kunde jag återgå till min halmiga säng och mitt insomnia liknande tillstånd.
Jag hade visst skrivit olika kryptiska "kom ihåg meddelanden" på min mobil, till mig själv i natt, men jag har ingen aning om vad de betyder, eller att jag för den delen ens skrev dem.

Nu har han fått en ny kateter, penicillin, och ligger ute och snusar ute i den nyuppfluffade halmen. Gulle.
Det känns hoppfullare nu, det känns som att det har vänt, men det är långt ifrån stabilt. Han måste fortfarande ha hjälp upp, även om han hjälper till duktigt nu.

Jag ska vila lite nu, blunda lite, vila ögonen.
Jag skulle kunna slockna nu, och aldrig mer vakna. Törnrosa liksom.
Det hade väl varit om Staffan köss mig.

Stackars han då. Staffan alltså, för vilket labilt jävla monster jag är just nu.
Får inte jag min skönhetssömn blir jag ingen skön figur.
Trött, grinig, och lätt till tårar (fast jag är väl så mest hela tiden iof). Men jag försöker hålla mig på plats.
Igår var jag övertrötta barnet Hanna, som till och mer längtade till att få lägga mig i den där tämligen osköna sängen som jag har släpat ut i stallet.

Så, vi fortsätter att hålla tummarna.
Snart ska jag ut och se till att han får mat igen, och sen ska han få lite dropp och smärtlindrande.
 
Hare gött.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback