Funderingar.

Det är aldrig lätt att ta beslutet, eller vara en del av beslutet.
Och det är klart man tänker: "var det för tidigt, kunde vi väntat, kunde vi gjort mer?".
Det är väl där moralen tar över: "Är det rätt att låta honom lida mer?"
Jag har nog inte riktigt kunnat sluta tänka på det, inte ännu, och jag vet inte riktigt om bilden av att se honom somna in i min famn någonsin kommer blekna.
Det känns som mitt fel.
Det känns som att jag kunde gjort mer, att jag inte gjorde tillräckligt, att det är mitt fel att han var tvungen att dö.

I grund och botten är det ju fruktansvärt misskött, så är det bara.
Men var det från början mitt ansvar?

Han är inte det första fölet att stryka med, men det känns så fruktansvärt ledsamt, och det var nog ingen som var glad igår.
Det tar trots allt lite tid att bearbeta.
Trots att han "bara" var ett djur.

Jag blir ledsen när jag tänker på det, för jag inbillar mig att hade någon bara passat henne. vakat över fölningen så hade detta aldrig hänt, då kanske han hade varit som vilket friskt föl som helst, rusat omkring i hagen och ruskat på huvudet.
Men så är det inte, och så blev det inte.

Mamma häst har i alla fall lugnat ner sig, men hon tror nog att han ligger kvar där i boxen och väntar på henne.
Det gör han inte.
Snyft.

Jag kan älta detta hur länge som helst.
Men det är dags att lägga det bakom sig, blicka framåt med en erfarenhet rikare.

Nu är det dags att börja vaka på Bella.
Min sötnos.
Igår var det fortfarande bara genomskinlig vätska i juvret.
Men den kan som sagt komma när som helst.
Jag ser fram emot det.
Men jag är nervös, för det kan gå så fel. Men det hoppas jag att det inte gör ...

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Nanna hade följande att tillägga:

Det var inte ditt fel. Det ÄR inte ditt fel. Det kom bara lite olyckligt. Du kan inte älta att du inte vakade på Thea, du kan inte älta att du kunde gjort mer. Du gjorde ditt bästa, och det är det enda som spelar någon som helst roll !

annika hade följande att tillägga:

ödet, otur, inte meningen eller om det berodde på någons ouppmärksamhet och dåliga hästskötsel, så inte var det ditt fel!! jag är GLAD för att DU försökte iaf.. du gav honom en chans och det var bara BRA gjort!!

2009-05-18 @ 18:04:49
Anonym hade följande att tillägga:

Frågestund i bloggen nu! Den som kommer med bästa frågan enligt mig får ett presentkort från kicks på 250 kr, så passa på!

2009-05-18 @ 18:07:18
URL: http://emmiealina.blogg.se/
SHEER BLONDES hade följande att tillägga:

Hej :)

vi har startat en ny hemsida där vi testar produkter, ger tips, betyg osv, för både tjejer och killar.



Du får supergärna ta en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



/Alicia Eriksson

Tessie Hagström

Viktor Piepenburg

Andreas Käll

André Persson

2009-05-18 @ 18:21:17
URL: http://sheerblondes.se
Cecilia Jansson hade följande att tillägga:

Du är en ängel, jag är oerhört tacksam för att du gav honom en chans! Om jag kan hjälpa dig på något sätt så slå en signal eller skicka ett meddelande så ska jag försöka hjälpa dig! Ha en bra dag! Kram kram

2009-05-19 @ 09:16:36

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback