Enkel lycka.

Känslan var näst intill euforisk efter att jag förlöst två kalvar ur samma ko igår kväll, hemkommen efter jobbet.
Tvillingar it was.

Där kom jag, inrullandes på min cykel, uppmärksammade att lyset var på i ladugården. Klockan nio på kvällen.
Jag stannade till, klev av cykeln och gick med raska steg in i ladugården.
Där stog dom, i full gång och försökte hjälpa kossan som hållt på sedan klockan fyra samma dag.
Jag blev snart tillsagd att hjälpa till.
Och 15 minuter senare hade jag dragit ut dem.
En kviga, och en tjur, oturligt nog.
Men båda var pigga och ivrigada på att få träffa mor sin.

Det kändes bra.
Jag var lycklig.

Kunde inte bli ett bättre avslut på den kvällen.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Nanna hade följande att tillägga:

åååh ! Så det var tvillingar !!

Hanna hade följande att tillägga:

Ja det var tvillingar :D

2009-03-21 @ 10:05:32
URL: http://rya.blogg.se/
Anonym hade följande att tillägga:

Nämen! Blev det tvillingar?

2009-03-21 @ 13:40:39
Hanna hade följande att tillägga:

JA! Det blev tvillingar!

2009-03-22 @ 09:58:42
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback