Nöjd.

Det är få förunnat den verklighet jag lever i.
Sommaren på landet. Sommaren på en bondgård. Finns det egentligen något vackrare? Något fridfullare?
Det är klart, allt har åtminstone två sidor.
Det luktar skit, det är för varmt, det är för kallt, det regnar för mycket, det regnar för litet, det är stress med skörden.
Men i stort sett, så är det alldeles alldeles underbart.
Det är något speciellt med att gå upp tidigt på morgonen och fösa ihop korna, ge kalvarna hö and the story goes on.
Jag har funnit mig helt till freds med tillvaron.
Känner över huvudtaget ingen stress, bara ro, helt inne i min uppgift, men ändå medveten om omgivningen, den blomstrande omgivningen.
Vår fläderblomsbuske står i blom. Med hela sin prakt går den ingen förbi.
Den doftar av sommar.

Ta vara på denna vackra årstid.
För i ärlighetens namn, för mig, så finns det bara en enda negativ sak med sommaren, och det är att den är för kort.

bad

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Stefan hade följande att tillägga:

Härligt att det känns bra :).

2009-07-01 @ 06:41:34
Cecilia Jansson hade följande att tillägga:

Jag håller med dig, sommaren är alldeles för kort. Skönt att höra att allt är bra med dig, ses vi till helgen?

2009-07-01 @ 14:37:24
frida hade följande att tillägga:

Men eller hur, inget slår en sommar på landet. Helt underbart faktiskt!

Men, kommer du ner till festen den 16e eller? Du har ju bara varit här nere en liten gång. Komsikomsi

2009-07-04 @ 12:37:26

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback