Chicken dance.

Försöker man inte hitta ekologiska varor så har man med största sannolikhet inte heller beaktat det faktum att det vid första anblick inte finns någon ekologisk kyckling.  Och det finns det inte heller, inte i frysdisken åtminstone. Och det finns en bra anledning till varför jag drar upp det här. Vart finns den ekologiska kycklingen?
För den måste ju finnas?
Eller?

Jodå. Visst finns den.  Googla "ekologisk kyckling", och första träff, kommer leda dig till de ENDA, ekologiska kycklingproducenterna i Sverige. Jag kan inte låta bli att tycka att det är en smula pinsamt.  EN, ENDA, gård i hela Sverige som lyckas producera ekologisk kyckling?! 

Bosarps gård i skåne. 1999 började de, ensamna, utan spår att gå i, producera ekologisk kyckling, i Sverige. Och så har det fortsatt. Från knappa 1200 kycklingar, till nu (fortfarande blygsamma) 50 000 - 100 000 kycklingar.
Och ensamna är de fortfarande. 10 ÅR senare?
Ingen konkurrens på den ekologiska marknaden what so ever.
Konstigt tycker jag. Med tanke på att just kycklinguppfödningen är något som jag ställer mig mycket skeptisk till.

Nästa gång jag handlar kyckling skall deras kyckling inhandlas.
Men jag får vända blicken till KYLdisken, i stället för FRYSdisken. Kort och gott. Färsk ekologisk kyckling?
Ja tack.

Och Sverige, skärpning!
Vart är alla andra ekologiska kycklingproducenter?
Jag ska fan köpa några kycklingar själv vettja´

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback