Storstadspuckon!

Jag måste ställa frågan: Behöver människor i stan inte ha reflex när det mörknar?
Man kan ju undra? Jag höll på köra över någon afghan och hans hund idag när jag körde på Norr mälarstrand. Hans hudfärg (utan att låta rasistisk) gjorde honom ingen fördel, hade det varit snö ute så kanske, men inte idag.
Nästa gång kör jag över honom, jävla pucko.
Visst, han gick över ett övergångsställe (oövervakat), men vad är det som säger att jag ser honom för att han är laglig?
Det finns så många storstadspuckon över huvudtaget!
Som igår, jag skulle leverera en låda med något oidentifierbart någonstans på stora essingen och tvingas parkera halvt på vägen, halvt på trottoaren för att inte vara i vägen för trafiken.
Då dyker någon jävla moralkärring upp och måste påpeka att jag ställt mig, citat: "väldigt lägligt, mitt på trottoaren .." (med en dryg tantton) Jag ville slita fram min armborst och sätta en pil i pallet på henne, men jag hade glömt den hemma ...
Vad är liksom problemet? att hon måste runda bilen? Eller har hon inte fått ligga sedan ... ? Ska jag blockera trafiken till förmån för henne?
Mänskligheten är vacker.

Tantkant

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback