On the radio.

Jag har aldrig varit den som haft mycket till övers för att titta på tv. Känns som något onödigt ont där livet passerar en förbi obemärkt. Slöseri helt enkelt. Jag sitter hellre framför datorn om man nu ska slösa tid och inte känner för något annat.
Det fanns såklart den där tiden i femtonårsåldern där jag och min mor slaviskt följde kvalitetsserier som Sunset beach och Melrose place.
Serier som för länge sedan tappat sin handling och som i stort sett går ut på att olika cliffhangers följer varandra åt. Dramatsik musik och inzoomade ansikten. Tystnad. Och inte minst, skådespelare som pratar högt med sig själva! Kvalitet var det ja. Grejen är den att den där bergsklättraren är en seg jävel som inte släpper i första taget. Det liknas mer vid någon som hängt sig och inte blivit nerplockad. Dött och pja, innehållslöst. Men vi, mor och jag följde det som sagt slaviskt. Outgrundligt. Har för mig att mor talade om något om "egentid". Vi har ju alla våra knep (?).

Nej, tv är ingenting för mig, mest för att jag dras med den dåliga vanan att kritisera allt det jag ser. Så till den milda grad att jag ibland inte ens vet vad det är jag tittar på. Sitter där och irriterar mig som en annan klimakteriakossa! Pinsamt, men sant.

Så, vad jag försöker säga är att mitt bästa medie är Radion. Den enkla, gamla hederliga radion! Där finns det ingenting jag med mina ögon kan irritera mig på så att jag faktiskt kan koncentrera mig på det som försöker förmedlas. P3, där har vi kvalitet. Diskuteras det något diskuterar jag högljutt med i bilen, eller i stallet, eller där jag råkar befinna mig.
Det måste ju vara det bästa med radio, du kan bära med dig den, du blir inte låst i soffan, eller vid skrivbordet. Aah, den ljuva utvecklingen. Visst, du kan ha datorn i fickan och tv'n i mobilen, men det blir inte detsamma, du blir fortfarande begränsad av den enkla anledningen att du måste SE smörjan.

Jag vill slå ett slag för radion! Enkelt, bekvämt och utvecklande!
Nu är det dags att sova, så jag orkar höra på vad folket på P3 har att säga i morgon.
radio

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Lovisa hade följande att tillägga:

Jag är med dig på den! Morgonpasset i P3 är rejäla grejer! P2 på förmiddagarna (när de spelar klassisk musik) är inte heller helt fel.

Hanna hade följande att tillägga:

Klassisk musik är fina grejer det :)

2009-12-09 @ 18:48:24
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback