Tjuveri

En helt ovanligt trött dag i mitt rullande kontor. Knegen rullade in i samma avlidna frekvens som det regnar på månen. Får en körning från T-centralen. Något stackars espresso-house som inte dragit in tillräckligt med stålars höll på monteras ner och det var min uppgift att forsla bort två kassa(särskrivning)apparater vars tjänstegöring för tillfället upphört. Plock 12.15. Ingenting moget att plocka. Där står bara en tjej som inte har den blekaste aning om hur hon ska få loss mojängerna. Jag klandrar henne inte med tanke på det kolossala råttbo av sladdar som tornar upp sig framför oss. Vi lyckas utan särskilt mycket våld få loss den ena som jag rullar till bilen. Parkerar pirran i dörröppningen tittar bort en halv sekund och pirran är som bortblåst, med undantag för de blöta spår som den i sin flykt lämnat efter sig. Några svordomar och en misslyckad jakt senare står jag åter tillbaka vid den resterande kassaapparaten och hugger loss den med en kniv. Travar upp för trappen och slänger ilsket in den i bilen.

Hinner åka en tvåhundra meter när de ringer från kontoret; "Har du just blivit av med din pirra?" hör jag en röst som jag förmodar tillhör Micke säga. Vi växlar några ord och vipps har jag ett nummer till de fantastiska ordningsvakterna inne på centralen. De hade efter att jag frågat dem om de sett en bortsprungen gul pirra sett en man sitta med den. Jag ringer och snart får jag köra in genom en grind och blir insläppt genom hemliga dörrar. När vi kommer upp har mannen så klart hunnit springa iväg. Vi delar på oss för att ha en bättre chans till jaktlycka denna gången. Så ser jag honom. Mannen med min pirra! Jag vinkar till vakten som kommer upp bakom mig och den skäligen misstänkte mannen; "Ursäkta men jag tror du har min pirra" hasplar jag ur mig; "Din vad?".
Gubbfan verkar fatta noll; "Vart har du hittat denna?" Ordningsvakten pekar på min pirra; "Min väska var tung så jag tog den här, antog att det var sj's".
Ordningsvakten skakar på huvudet och ger mannen en uppläxning i vett och etikett; "Det måste du väl förstå att du inte bara kan gå och ta saker, att detta är en stöld?".
"Jo detta är min pirra" Kraxar jag.
Mannen nu något irriterad eftersom han inte verkar förstå vad vi egentligen säger; "Min P I R R A, den här gula som du har väskan på?".
Han ursäktar det hela med att han inte hade "tänkt" ta med den på tåget. Som om det nu rättfärdigar att han bara tagit en pirra i förbifarten för att han inte orkat bära sin axelväska 20 meter.

Jag herre med skapare. Jag säger då det. Jag fick min pirra tillbaka och mannen fick gå fri tack vare sin IQ-nivå fiskmås. Ibland är det inte lätt.
Tack å tack ni ordningsvakter. Det finns hopp i detta hopplösa samhälle, krasst sagt.
Ack så glad jag är, att pirran återfanns. Tack min käre Watson.

Dagens låt:


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

melissa hade följande att tillägga:

fin blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback