Mycket bra.

Ett stycke snygg kille skulle visa vad han gick för i söndags. I mina ögon var han världens finaste föl. Jag var väl medveten om hans brister, hans framtår. Men trots omständigheterna fick han bra poäng. Och det var en väldigt stolt ägare som i sina tankar klappade sig själv på hjässan under bilfärden hem. 
Det kan inte understrykas nog hur underbart temperament mina kusar har.
Trebben var cool som en filbunke och tyckte att beta var en bättre sysselsättning än att rycka och slita, och stegra och sparka, som övriga föl roade sig med.
Jan Lockwall stolpade även denna gången fram till mig. Han verkade, precis som de andra domarna, gilla Trebben, och verkade tycka att det var riktigt tråkigt med hans mindre korrekta framben.
Och tro mig, så tyckte även jag.
Han vädjade till mig att låta en duktig hovslagare korrigera honom. Will do, will do!

Och det var en trött Hanna som körde tillbaka Staffan till Almunge.
Försökte i min enfald läsa lite ur den där boken jag lånat av Nanna men inte kommit för mig att börja läsa, på riktigt. Jag har alltså på låtsas suttit och ögnat igenom några sidor för mitt samvetes skull.
Jag somnade, med boken i handen då Staffan var inne på möte. 
Jag sov gott den natten. Med en liten fuxfärgad fölunge, med vita ben i mina drömmar.

Here he is!

Snygging!

Snyggingarna


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Cecilia Birgersson (Tidigare Jansson) hade följande att tillägga:

Tjusigt! Vad kul att det går bra med lillpållen, hoppas att det ordnar sig med benställningen så han blir helt perfekt! Jag håller tummarna!

2009-08-19 @ 13:31:38
Johanna hade följande att tillägga:

Snyggt träns på Bella tycker jag :)

frida hade följande att tillägga:

Du har så tjusiga pållar:) Är lite nyfiken på hur hans små knoppar blev. En bild?:)

2009-08-20 @ 20:27:24
Johanna Sommar hade följande att tillägga:

jag tycker du är döktig, å att lilla Beeella har blivit stor är roligt!! fin hingst med coola tecken

2009-08-26 @ 11:13:53
URL: http://circleoffriends.blogg.se/
Lisa hade följande att tillägga:

vilken härlig blogg du har :)

jätte fina hästar .

2009-09-15 @ 10:45:23
URL: http://jinandjang.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback