Tillbaka igen.

Det har nu gått ett tag.
Jag skyller så vanligt på min fullspäckade vardag (?).

Satt och googlade lite, lite hästraser och lite annat.
Lite av varje, lite av sådant man önskar att man aldrig hittat, verkligheten.
Nog om det.
Jag blundar för verkligheten, så som många andra.

I alla fall, så hittade jag hästrasen
sorraia, och en liten lampa tändes inom mig.
Jag mindes från barndomen en fin bok som "Sandellarna" ägde, en hästbok.
En bok om världens i princip, och säkert, alla hästraser.
I den boken så fanns det ett uppslag om just Sorraiaponnyn, jag minns att jag brukade tänka, om just denna lilla hästras, att om jag fick önska mig vilken häst jag ville, så ville jag ha just en sådan häst.
Då som nu, förförd av dess skönhet.

Jag brukade leka "ridskola" när jag var liten.
Det var ett mycket seriöst projekt som innebar att jag hade en liten blå bok (vart nu en den har tagit vägen), som jag klistrade in bilder på hästar från höökskatalogen i, ge dem namn, en ålder, en ras, och sen var ridskolan igång.
Det var jobbigt att leka alla hästar, ridlärare och alla barn och ungdomar som gick på ridskolan.
Men jag minns att jag hade kul.
Nåväl, många av mina hästar i ridskolan var just sorraiaponnys.
Allt var väl i mina ögon vackrare än min korsningsponny som mest roade sig med att slänga av mig och skena hem.
Jag säger inte att jag inte var världens lyckligaste unge med en egen häst, men jag säger inte att jag inte hade önskat mig något mer, unikt.
Alla, eller i alla fall, många människor önskar väl sig något de inte har?

So, take a good look.
THAT is a BEAUTIFUL horse.

Sorraia

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Torkel hade följande att tillägga:

NOM NOM NOM!

2009-04-17 @ 12:43:57
Nikki hade följande att tillägga:

Hej!

Jadu, det varierar lite beroende på hur gammal man är. Jag var ju bara 17 när jag jobbade och då fick jag runt 70 kr i timmen kanske. Men eftersom du är äldre kommer du får me och jag skulle gissa på närmare 90 kr kanske? vet faktiskt inte.

Ha det bäst!

Ullis hade följande att tillägga:

Haha Sandellarna...

2009-04-18 @ 13:31:15
Hanna hade följande att tillägga:

Haha, jag trodde du visste att ni kallades det :D

2009-04-18 @ 18:49:20
URL: http://rya.blogg.se/
Ullis hade följande att tillägga:

Haha jo jag har hört det, men jag visste inte att vi alltid kallades så =)

2009-04-19 @ 15:45:25

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback