Oavgudad

Jag har irriterat mig, och det irriterar mig att jag irriterat mig. Jag menar det finns i-landsproblem, och sen finns det i-landsproblem. Jag menar det andra altervativet. I-landsproblem. Så fort jag hör de annars ganska behagliga tonerna av Coldplays - "viva la vida" så hör jag bara skit. Jämför det med en ostämd fiol i ett fyllos händer. Det går inte att lyssna på, och allt är idol-fjortisbögen-sjungerdåligt-Johan Palms fel. Jag tror inte det finns ord för hur fruktansvärt dålig han är. Det är bara att titta på pojkspolingen, min första reaktion; "är det där en kille?", jag var till hundra procent säker på att det var en tjej, total genusförvirring!

För någon fredag sedan fick jag för mig att jag skulle kolla upp idolernas framträdande på internet. En dum idé redan där eftersom jag redan fått det bekräftat att hela bunten över lag är sämre än en fiskmås fylld med helium.
Mitt i mitt synaptics-pekdonspetande uppenbarar sig denna pinsamhet av jag-är-inte-cool-och-rockig hur mycket jag än anstränger mig. Jag känner mig mer sönderstyckad än den vrålande duschtjejen i psyko. Han förstörde låten mitt framför mig. Och den enda jag nu hör när viva tidigare-ganska-svängiga la vida spelas är hans spruckna skriande stämma.
Tack Johan Palm, tack för att du har gjort mitt liv till ett brinnande helvete så fort jag slår på p3.

Varför är det så att hans röst fastnat innanför mitt pannben?
Varför har den gjort det igen?
Låt mig svara på den andra frågan, själv, jo, för att jag RÅKADE, höra honom fördärva Abbas, "The winner takes it all" alldeles nu. Och jag kan inte låta bli att hata mig själv för min nyfikenhet.
Jag funderar skarpt på att aldrig mer gå på Globen horse show, bara för att slippa bli påmind om denna totala ödeläggelse.
Nästan gång han badar önskar jag att hans spegelbild slet av han egen käke och besparade oss sveda och värk.

Det är dåligt uttal, falskt, och helt fel. SLUTA SJUNGA, mina öron och inte minst ÖGON BLÖDER.
Kastrera och lobotomera, för inte dessa gener vidare. Snälla.

Så angående de andra så kallade "Idolerna".
Det är ju bara träsktrollet Loulou (som dock åkte ut nu sist) och jag-verkar-nästan-ha-tappat-några-kromosomer-när-jag-är-bakom-scenen Kevin som faktiskt kan sjunga bra, med betoning på bra.
Loulou med sin tvättäkta mörkstorkvinnaröst, som ger mig gåshud, synd dock att den är liiite för monoton, och Kevin som går rätt igenom kameran så fort han kommer upp på scen och inte sjunger en enda falsk ton.

Anna är en saga för sig, hon tappade mig i en fågelinfluensa infekterad hepatit Cdamm så fort hon började sjunga något annat än "Have a heart". Håll dig till vispop flicka.

Varför orkar jag ens bry mig?

Så som ett slut på det hela ska jag låta Johan Palm förpesta er vardag också.
 


Och så stackars Abba.



Men för i helvet, juryn, sluta vara så jävla snälla, killen SUGER. Andreas Carlsson, säg ALLT du tänker på och sluta linda in allt i rosa kräpppapper.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Snorbjörn af Penisskav hade följande att tillägga:

Men herre satan min skapare vad han sjunger som en kör med värdelösa sångare. Kan man gå vidare och vara så där jävla dålig så ska jag skriva upp mig nästa år. Som avslut så börjar jag fan tappa tron på Andreas. Jag hoppas att han kan SKRIKA UT vafan han känner snart så fittungen börjar gråta!

2008-10-28 @ 16:11:37
Bajsbjörn av flenskorv. hade följande att tillägga:

Hahaha fy fan vad du är bra Stefan.. :D



Jag tycker dock att killen förtjänar fem chanser till. Han är skön, lite småful och helt klart ganska många äckliga 4-chansurfares perverterade gore-dröm.

2008-10-28 @ 21:36:39
Anonym hade följande att tillägga:

Låt bli och kolla på sånt som skapar ett helt blogginlägg fyllt av hat över en 12-åring?

2008-10-28 @ 22:16:42
HANNAPANNA hade följande att tillägga:

Låt bli att skriva anonyma kommentarer som skapar hat på MIN blogg!

Anonym hade följande att tillägga:

jag kom inte på något fyndigt namn, så jag skrev inget ist / frida

2008-10-29 @ 12:19:34
Sven Uggla hade följande att tillägga:

Ja men ungen förtjänar ju fan lite hat. Sen så hatar jag fan alla 12åringar åxå. Så det jämnar nog ut sig, iaf på ena sidan av vågen.

2008-10-29 @ 14:56:21
Hanna hade följande att tillägga:

Ja, kan inte alla tolvåringar bara dö?

De blir liksom inte bättre med åren heller..!

2008-10-29 @ 20:25:09
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback