Uppsving

Ett val, en handling, ånger, insikt, besked, klarhet. Tack. Punkt.

Idag kom snön hit. Om än något för slaskig. Men man ska vara glad för det lilla som ges. Otacksamhet lönar sig aldrig. Det vet han som ropade efter mer och miste hela stycket.
På bussen hem smed jag ondskefulla planer. Här skulle hårda bollar av slasksnö kramas och kastas.
En halvtimma senare och bollen satt på hanens arm som en klicka potatismos på tallriken, som smakade gott till pannbiffarna. 
Jag fick, som planerat, sota för det, med en boll innanför underbyxorna. Det blev en tredje (glass)kula för hanens del. Men mer än så blev det inte. En viss fegis, sökte skydd inomhus.
 
Och sedan dess har jag betalat en räkning, med pengar jag egentligen inte har, och, nej, just det, inget mer.

Men i morgon kommer Nanna. Vi ska flå rävar, klä in våra kraniner i deras skinn, dansa nakna runt ett bål, där människor vi önskar livet ur brinner, medan vi skrattar. Där efter ska vi välta kor, skrika sönder stämbanden, kissa på oss, slänga ut en tv genom ett fönster, bajsa på hallmattan, smörja in våra kroppar med blött gräs, klippa av oss håret, skära oss i armarna och äta grus.
Bara för att vi kan, och behöver det. Lite galenskap helt enkelt. 

Jag vill bada i en slalompjäxa fylld med snor, jag vill hänga upp och ner i en frysbox, skriva; "Gå som kungen" på kungens bil,  dansa polka i fruktdisken på ica eller varför inte rida till skolan och knyta hästen utanför . . .

Jag är trött på att vara emotionell och vidrig.
Gör mig glad.

 

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback