Heldag.

Ja som sagt.
Igår var min kära vän Frida och jag i storstaden Stockholm.
Det blev en heldag utan dess like.
Och ack så fattig jag blev, igen.

Det började bra.
Efter lite stress och förvirring fick jag pickpucken att köra in med till Uppsala, (tack).
Jag insåg att jag skulle bli lite sen,  men det sket bilarna framför mig i och sniglade på som aldrig förr.

Väl inne i Uppsala var det lögn i helvete att hitta en parkeringsplats, och det gjorde det inte lättare att tåget skulle gå om två minuter.
Tåget jag hade bokat en biljett till.
180 kr senare så stog jag på den nybyggda parkeringen precis intill spåren. JAAA!

Jag sprang till tåget och visste fan inte hur jag skulle få ut biljetten så jag klev bara på tåget eftersom det var påväg att gå, och tänkte väl i lite väl optimistiska tankar att det säkert skulle gå att lösa ombord.

Trodde jag?
Det var bara att köpa en ny, dyrare, biljett och le, för jag slapp i alla fall straffavgiften på 50 kr. 
Tack liksom.
När jag kom fram till Stockholm hade jag fått tipset att lägga om min oanvända biljett till hemresan.
Trodde jag att det skulle funka?
Kanske?
Men det gjorde det inte.

Jag och Frida roade oss med att äta mat och glass i stan och sedan glassa runt.

"Jag hade sex med kalvarna på vår gård."

Eller hur var det Frida?

Jag och Frida hittade en helt sjukt skön bok på Designtorget. Bikten.

Fram mot fyra så hade vi hittat fram till slutdestinationen.
The Studio, där vi skulle sminkas och fotas.
Gratis.
Gratis ja. Det var inte bilderna.
Det var ganska mycket väntan. Kanske 3 timmar efter det att vi blivit sminkade tills det att vi fick bli fotograferade.
Sen blev vi mer eller mindre utslänga av någon ful kärring som samtidigt prackade på oss bilderna.
Men fan va kul det var.
Riktigt kul att posa lite framför kameran. Dessutom vad det jätte kul att träffas med Fridan min.

Trött jag var när jag kom hem då.

Här kommer några bilder.

Glad som fan? Ledsna sälögon Arg biggarå

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

FF hade följande att tillägga:

Folk kan nästan missuppfatta det som att jag var den som hade sex med kalvarna på gården - så jag vill bara klargöra att så INTE är fallet!



O Hanna, du e ju förjävla snygg !! :)

Hanna hade följande att tillägga:

Haha, jag vet!

Men det var ju det som var det roliga!

2008-06-04 @ 21:42:44
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback