För den late är det fest alla dagar.

Jag har under dagen inte lyckats prestera mer än det som uppenbarar sig framför dina ögon.
... Detta (?).
Men det är inte för intet jag spänner upp mitt bröst och klappar mig själbelåtet på magen. 
Igår slet jag fram "gamla bettan" (som i form av min kamera) och begav mig ut i den grönskande naturen.

Här skulle fotas, och det kändes som om det var ett tag sedan.
Men så är då fallet, att det färgglada kletet ni ser där bakom all text det är tre bilder som jag tagit.
-"Tre?"
Frågar ni:
-"Jag ser ju bara en".

Jo men ni förstår, att Hanna har petat i photoshop.
Hanna gillar att peta i photoshop när kroppen är för trött och schleten för att hitta på någon annan mer fysiskt  krävande kreativitet. (blandning av kreativ och aktivitet?).

Den andra juli blev jag myndighetsförklarad, om det skulle vara pree1974.
Men nu är det inte det, så en annan har redan varit myndig i tre år.
Tre år? Sedan när blev jag så till åren kommen?
I mitt outvecklade medvetande känner jag mig fortfarande som fjorton. Kanske till och med tolv?

Födelsedagen började firas med jobb. Klockan mitt i natten, alldeles-för-tidigt.
En flitig arbetsmyra som jag skulle aldrig klaga.
Väl hemkommen var det inte mycket energi kvar i min arma kropp, så jag skönk ner i en blå, mjuk "schäslong".
Där låg jag sedan, utslagen som en knubbsäl, tIlls det att min älskade, (som för övrigt fösöker ta mitt liv), kom hem efter sitt dagsverk.
Han bjöd på bio.
Allt jag hade önskat mig.
Narnia - Prins Caspian.

Den trollband oss båda.
Så avslutade vi natten vid ån.
Sommaren var ljum och hans händer vänliga. Hans ögon i den ljusa natten kommer jag aldrig glömma.

Uppgången klockan: du-ska-egentligen-sova-nu, var mindre paradisisk.
Jag var mer död än levande den dagen.
Det gick så till den milda grad att jag var tvungen att stjälpa i mig kaffe.
Jag dricker inte kaffet, för jag har inte kommit in i puberteten.
Min preeteen magsäck mådde också där efter.
Det sved.
Och så mycket piggare blev jag inte heller.

Så idag.
Har jag mjölkat på morgonen. Herrskapet är inte längre här. De har farit till gotland.
Dit ska jag senare i sommar, om inte jag och Staffan har hunnit bita i gräset innan dess.
Vad jag hela denna tid försökt säga är att vi (tror Staffan), ska hoppa bungeejump.
Detta året var han hur som haver god nog (eller?) att förvarna mig.

Jag har fjärilar i magen.
Eller kanske en flock flodhästar som dansar salsa. 

Dagens visdom: Låt inte gelehallon ligga och smälta i en skål i solen.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

2008-07-04 @ 14:56:16
Pernilla hade följande att tillägga:

Sv: Hejhej!

Stort tack! Jag blir så himla glad av såna kommentarer, sätter sig på hjärtat :)


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback