Sköte?

Nyår skulle kunna sammanfattas, men jag vet inte riktigt hur bra idén är.
VI drog till Uppsala, jag och Staffan och mös med lite Kina.
Sen handlade vi groggvirke på statiol och drog till den där festen vi indirekt var bjudna på.
Där börjades spritdrickandet, som aldrig förr, alltså, som aldrig förr. Efter knappa timman var ölen, malibun och cidern slut, och allt spårade ur.
Det blev en del sura miner för en knappt stulen läskeburk. Lite väl sura miner faktiskt.
Jag fösökte styra upp det så gott jag kunde. Här bjöds det på strohrom.
Alla skulle ha sig en jävel.
Jag drack på tok för mycket stroh för mitt eget bästa.
Som sig bör när jag och Frida festar tillsammans var det ett jämförande av de sk. fettklumparna på bröstkorgen som vi kvinnor utrustats med.
Alltid, när jag och Frida festar. Om inte alltid så är jag kvick att bara klämma lite.
En incident på toan senare med fällflikar och öppnade dörrar så var vi påväg ifrån festen.

Vad hände liksom? Jag finner mig själv påväg mot Gränby klämmandes på någon bruds tuttar, iklädd en mask av något slag (pedofil(?)).
Sen blev det liksom mörkt, och man kunde höra fåglar kvittra, och sen blev det bara mörkt.
Jag fann plötlig mig själv vid Staffans sida, på något fält mitt emot Gränby centrum.
I allt mörker, och fågelkvitter hör jag Staffans röst: "Är inte Frida?".
Frida går själv på fältet mitt emot Gränby.
Vi jagar Frida, brottas med Frida.
Sen blev det mörkt igen.
Vid tolvskaget står jag vid en parkbänk någonstans i Gränby och spyr.
Jag har vaga minnen av rakter...

Det var det  B Ä S T A  nyåret någonsin.
Trots att jag höll på att frysa sönder utstickande kroppsdelar i bilen och trots att
några blev lite arga.

Jag sjöng, klämde på tuttar och var glad.
Det räcker.

Dagen efter ville jag inte känna hur dåligt jag mådde, så jag höll mig väl nerbäddad i sängen HELA dagen.

Idag minns jag inte de fösta timmarna av.
Jag sov nog.
Men sen åktes det bräda i romme med Taffsan, farliga Daniel och Sailor Moon.
Det var grejer.
Jag klotade bara en gång, sista åket.
Det gick bra, och var askul.
Inte klotandet alltså, visst att det var kul, men jag menar... ja, vad menar jag?
Nu är vi hemma, och mätta i magen.
På fredag ska vi köpa fler fiskar. Dock inga fler Black murva, dom käkar på växterna, D Å L I G T.

Nytt år, nya förutsättningar, vad bär detta i sitt sköte?
Vad bär jag?

image187


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback