En grå vardag.

Jag våndas lite över det faktum att det kan kännas som att jag inte har något att skriva om.
Det skulle kunna vara så enkelt att det inte händer mig så vidare värst mycket.
Kanske är det så enkelt också.
Jag lever för närvarande ett tämligen anspråkslöst liv, vad jag menar är att det inte är något fel med det.
Låt oss lägga fram ett senario.
Jag lever i en grå tillvaro där dagarna utgörs av att sitta och stirra ut genom ett smutsigt fönster, men så en dag får jag en önskan som skulle gå i uppfyllelse, en önskan.
Jag väljer att aldrig mer ha tråkigt, att min vardag skulle fyllas med roliga ting, från morgon till kväll, från skymning till gryning. Att det alltid skulle finnas något att göra.
Dagen där på är som ingen annan dag och jag roar mig med allt från klättring till curling. Lever i en utopi mer verklig än någonsin.
Allt eftersom tiden går ter sig min vardag allt mer lik den gråa existens jag en gång levt i.
Jag är inte längre medveten om att jag väntas ha roligt.

Vad jag försöker komma fram till är att, hur ska jag veta att jag har roligt,
om jag har det hela tiden?
Är det inte variationen som skapar olika sinnestillstånd så säg(?).

Lite är det så att jag väntar på att något roligt ska ske, lite är det så att jag letar, lite är det så att jag vill skapa.

Men att skapa något roligt, med inställningen:
-"Fan va kul vi ska ha det nu".

Är som dömt att bli en besvikelse.

En kortare tid har varit ambitionslös.
Och tankar om en livscoach, eller kanske en psykolog har aldrig känts så nära.
Att bara få spy ut all den skit som grott igen inom en.
All skit utan mening, all obefogad skit som gror inom en men inte är meningen att bli sagt.
Den skiten skulle jag vilja ordvomera över någon stackars Psykolog.
Tourettes syndromet skulle få blomstra på nytt.

Igår kände jag mig tjatig. Samma ord snurrade i min skalle, det skulle varit så skönt att bara få tjatat dem, men jag gjorde det inte, självisk kan man inte vara.

Slut om detta.

Jag hade fjärilar i magen, alldeles för en liten stund sedan.
Vad det var som fick ner dem där var något jag älskar.
Bilder på honom.

Ält.

En skvätt av detta skulle inte sitta fel...

 

 

- "400 babies!!!"

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

frida hade följande att tillägga:

ASSÅ
det där va det stördaste jag sett på extermt länge! HAHAHA!
(ge mig en skvätt)

2008-01-29 @ 20:31:24
Stefan hade följande att tillägga:

Saker blir inte roligare än vad man gör dom till ;).
Och Powerthirst är bäst

2008-01-30 @ 04:53:26

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback