Poor.

Skillnaden mellan neger och president har suddats ut. Jag talar såklart om kortspelet, men även en del om verkligheten. Att just en neger, råkar ha blivit president. Vilket leder mig till frågeställningen, vad är bra och vad är dåligt? Om en neger är president, så blir man ju negerpresident om man vinner, och förlorar man så blir man ju också neger?!
TOTAL FÖRVIRRING.
Nåväl, vi har de senaste timmarna ägnat oss åt just kortspel. Jag höll den högsta titeln ett x antal rundor. Innan jag fick börja plocka bomull igen. Suck. Men idag var det något som var annorlunda. Det var inte tourettesbarnet Hanna som var värst i munnen. Nej, mitt herrskap, där satt mister-Christer-len-och-fin-i-truten och vräkte ur sig saker som;
- Fitthår
- Jag ska snigla ditt öga jävla GÖNE, och
- Jag är så jävla neger.
Även total förvirring här, eftersom det brukar vara just lilla jag som skämmer barnen till gråt (Jag vet, jag ska aldrig bli mamma).  Att det just brukar vara så har fått mig att tänka om. Kanske borde jag börja tänka efter vad jag säger innan jag säger det. Sluta skylla på min sjukdom och så vidare och så vidare.  Men ibland är det bara enklast med en usel ursäkt även om den svider sen.

Idag vaknade jag i exakt samma ställning som jag somnade. AJ?! Min kropp ser ut som en skrumpen morot och känner sig som en överskörd snigel. Ond, och seg.
Jag sov själv hela natten. En annan roade sig med elektronhjärnan till klockan 08.00.

En annan sak jag har funderat över är vad man gör när pengarna tar slut?
Vad gör jag, när jag inte har en enda peng kvar på kontot och jag inte fått något jobb?
Jag har sedan november sökt alla jobb jag skulle kunna få, vare sig jag vill ha dem eller inte, och inte fått ens en chans till intervju till en enda. Inte en enda. Andra takter var det i våras. Då FICK JAG TRE JOBB. Jag kunde VÄLJA mellan tre jobb.

slut på pengar

Lågkonjunktur, jag säger då det.
Men vad gör jag, när pengarna är slut? Jag börjar bli lite smått desperat.
Jag klarar mig väl någon månad till, men sen då?
Vad gör jag då?
Suck.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

frida hade följande att tillägga:

Jag har redan varit pank ett tag, ska vi sälja oss på gatan tillsammans?

2008-12-29 @ 15:00:32
Horan hade följande att tillägga:

Ja, jag tänkte ha på mig bara läderstring, herrdeluxe.


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback