vindarna vände...

Jag är inte den som tänker, trodde jag. Jag delade in folk i tänkare och icketänkare. Den som grubblar och inte grubblar. Jag satte mig själv i facker där jag var en av de som inte besvärades av att inte kunna somna pga tankeverksamheten i knoppen. Jag vet, tack var en luggsliten pojkes visa ord att fallet inte förefaller sig så. Jag har hamnat någonstans där mitt i mellan. Där jag ibland inte kan somna för att jag ligger och tänker på saker. Där jag går runt i tystnad och låter tiden förgå i grubblande. Jag letar efter något som jag inte kan hitta.
Jag ställde en fråga idag. Men fick inget svar. Kanske pga att det inget svar fanns, eller för att frågan var konstigt ställd, eller för att det kanske var konstigt av mig att tänka så.
Jag frågade inte bara mig själv om det var mänskligt, eller, normalt att försöka analysera människor för att avgöra om man är bättre än dem.
"Hur menar du, bättre på allt?". "Bara bättre!"
Jag fick inget svar. Så nu går jag fortfarande och grubblar. Eller. Jag tänker bara lite på det.
Det vore fel att säga något annat än att jag hela tiden jämför mig med människor för att se om jag är bättre, snarare känner mig bättre. Jag  har alltid jämfört mig, och kommer förmodligen aldrig sluta med det. Men, det vore till min egen fördel om jag inte tog så hårt på det.
Jag hade det i huvudet, allt, varenda ord, precis hur jag skulle uttrycka mig, men nu tycks jag ha tappat det. Jag hade den där frågan klar i huvudet också, men det enda jag fick fram var, "vad var det för film?" Men va fan, skit i det.
Hela den lilla lycka jag just hade i kroppen krossades som en hög med knäckebröd mot min röv. VA FA-AN är det enda som ekar i mitt huvud nu. VA FA-AN! MEN DET ÄR OKEJ, JAG HAR JU FÖR FAN ÄNDÅ INGA KÄNSLOR. Nu känner jag mig 7 år gammal igen, precis som när det kändes som om alla mina drömmar gick i stöpet och som om det inte fanns någon jävla mening med att leva längre bara för att trippen till badhuset blev inställt.
Jag hatar att ha förhoppningar och längta efter någonting. Men, 'jaja', det blir nog bra.

Nu skiter jag i det här och går ut och mjölkar.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback