snälla, snälla, snälla

hästmänniskor släktet är, ta mig fan! det värsta släktet som finns. med vissa undantag. och då med en ganska starkt betoning på vissa.
det finns nog inte ord för hur trött man blir, det spelar ingen roll hur pedagogisk man är, för det går inte in, att hästar har i 16 miljoner år härdats till att klara ett hårt liv ute på steppen och begåvats med PÄLS där på sidan, de ska liktförbannat ha på sig täcke på natten för att sova skönare?!

igår kom en ny häst till vårat stall, så ny är hon väl inte, för hon stog här förra sommaren, men hon var ny i sällskapet för zavannah och sofie. och vilket liv, sofie vill prompt vara med vid ihop släppet, torsdag eftermiddag, en timma, då skulle hon vara med. suck, VARFÖR, inte bara släppe ihop hästkräken? 

men serru, det fixar moster hanna alldeles utmärkt, för elda, snäll som hon var, och enligt mina beräkningar, sprängde staketet, och vipps, så var de ihop släppta, UTAN att sofie var med. det gick fint. så var det problemet över. hästarna ville ju tydligen vara tillsammans. eller?!

så har vi problem nummer två, nämligen att sofie vill vänja över zavannah till att gå ute dygnet runt, 3 dagar i veckan de första två, tre veckorna, SUCK! det är typ varmt och nice ute, men det var tydligen inte argument nog för sofie att låta zavannah gå ute dygnet runt, för DESSUTOM, så skulle jo hästkraken ha kraftforder också, och jag menar det går ju inte att de i en balja i hagen. 

mamma undrade om hästen skulle ha kraftfoder hela sommaren, joda, i alla fall fram tills det att hon fölade, ett fyra årigt smälltfett sto, ska ha kraftfoder + sommarbete in i juli?!?!, jobbigt att läsa detta, JAG tycker det är jobbigt att behöva reda ut, och ta del av. vara en del av. sofie har uppenbarligen inte förstått hur bra våra beten är. speciellt till hästar. men fine, om hon nu vill lägga ner 500 kronor extra i månaden för att göda sitt sto, så inte mig emot, MEN, kan hon se till att inte göra det till ett problem för oss andra så är jag mer än nöjd.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback