Kort rapport

jag överdriver inte när jag säger att jag efter endast 1 timma av programhanteringen ruttnat totalt. brevid mig sitter en gubbe som frågar en massa irriterande frågor stup i kvarten. för i helvete. DATAKUNSKAP?! läs det innan ni sätter er på de här lektionerna. men ännu värre. typ någon avdankad pundare längst bak i klassrummet är helt borta. frågar vad högerklicka betyder och vilken knapp som är retur. MEN HALLÅ? jävla alkis, gå dit du hör hemma, för du förpestar min lektion. denna lektionen var minst sagt meningslös. vi gick igenom hur man skapade mappar och kopierade filer, åh, tjoho, så mycket nytt jag lärde mig. så kom den underbara diskutionen upp om vart ordet fil kom ifrån. de flesta var överrens om att det kom från engelskans file. inget mer med det, trodde jag, trodde alla. då "alkisjanne" där i bak började svamla om att det inte hade något alls att göra med det, för ordet fil har funnits i det svenska språket sedan 1600-talet (FAKTISKT). blev lite livligt där ett tag. men gubbjävlen gav sig efter ett tag. han kände sig tydligen inte förstådd. jag bara suckade. vad mer ska man göra. han snackade för övrigt om sitt förbannade windows 98 om och om igen. uppdatera din dator lille vän säger jag så slipper vi ditt tjat. mje. ska jag behöva sitta med den där gamla alkisen i en hel termin kommer jag börja slå in skallen i skärmen rätt som det är. bli  inte förvånade. vad ska man ta sig till?

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback