allt är inte färgglada chokladflarn som glimmar

Några nackdelar med att vara tjej:
antar att ni alla hört dem förut, men nu är det min tur. jag vill framföra min klagan om mens, menstruation, månatlig blödning, månadsreglering, månadsrening, lingonveckan eller vad man nu föredrar att kalla det. inte nog med att man måste lägga ner flera hundra kronor om året på tamponger, bindor eller för den delen toapapper för att på bästa sätt kunna samla upp det och slänga smörjan, så måste man, iaf jag ustå menvärken. mörkrets förste tilldelade kvinnorna sin gåva vid skapelsen. där går man med en skavande känsla i rygg och mage. kläderna skaver, trots att man är naken. man försöker döva känslan med 10 kg choklad, 5 paket ipren, och när inte heller det ger någon förändring får man helt enklet använda sig av det tyngre artilleriet, citodon. tredje värdskriget är igång. det är då man frågar sig om man kanske borde skitit i tabletterna när man hänger utför sitt fönster med gårdagens mat dinglandes från sin mungipa. men mensvärken är ju (tack och lov), inte allt. det oundvikliga som alltid inträffar när man är påväg in till stan, eller till någon fest, eller vart fan som helst, förutom hemma, är att det blöder igenom, inte bara trosorna, utan genom hela byxorna.
så där sitter man påväg in till stan på tunnelbanan och har lyckats uppmärksamma det fasansväckande, en stor fet mensfläck mitt i arslet. man tittar sig nervöst och undrar om det är någon annan som sett det som du just mäkt, du vet ju trots allt inte hur länge den suttit där.  likt en mullvad lyckas man smussla av ena tröjan och knyter den hastigt runt midjan (otroligt hett by the way), i hopp om att ingen sett, när  i själva verket halva tunnebanevagnen sitter och skrattar åt en.
Allt börjar när man typ går i femman, sexan och man inte önskar sig något annat än att den där första menstuationen ska komma. gah. att man inte önskade sig något annat?! hade jag vetat bättre hade jag nog hellre önskat mig ett skott i pannan. mens e kul. man bli uppsväld som en ballong dagarna innan, och undrar om man inte ätit lite för mycket (fj)ärtsoppa dagarna tidigare. 
sen har vi ju det här med preventinmedel. vill man inte bli gravid, eller vara kondomstammis på ica föredrar man ju att skaffa någon typ av preventinmedel. jag har prövat det mesta. p-piller. man glömmer alltid att ta dom. oj. kl är 22.34 och jag har glömt att ta mitt piller, igen. telefonen ringde runt 10.00 och ville påminna om det där pillret, men tog jag det? nope
Sen har vi ju p-stavenmycket trevlig att sätta in, en kanyl med diametern 12 mm och längden 15 cm (lite överdrivet, jo jag vet) förs långsamt in i armen. glöm inte bort att andas
först känns allt så ofattbart bra, man vill lovprisa herren och tror att en förändringens vind har blåst in över just lilla mig. inga piller att glömma bort och ingen mens på hela 3 MÅNADER. men, så, plötsligt kommer den lilla staven i min arm och jag inte riktigt överrens. mens 6 veckor i rad, och ett humör som skulle kunnat döda en isbjörnshona med ungar.  lite mer än ett år efter insättandet får man med hjärtat i halsgropen paltra sig iväg till ungdomsmottagningen och i 45 min ringla omkring på en brits för att få ut eländet. jag bestämde mig till slut för att celibat faktiskt var det bästa preventinedlet.    
men celibat är för nunnor och könsstympade. jag försöker nu med tredje gången gillt. p-ring.

jag såg något tragiskt på bussen igår. där satt en tjej. förmodligen med lagom dålig självkänsla. jag kunde inte låta bli att tycka synd om henne. trots att det förmodligen var det sämsta man kunde göra. hon var lite lätt överviktigt, ung, och satt och vräkte i sig non stop, färgklada chokladflarn bokstavligen flög omkring i bussen. om alla hennes misstag burit henne dit, ångrar hon sig nog som fan. men ingenting blir ju bättre av att man tycker synd om sig själv och tröstar sig med en påse godis. jag var glad att jag inte gick i hennes skor.

när vi ändå är inne på samtalsämnet mens. så vet jag någon som bakar menslimpa förutom jag. nämligen "alkisjanne". jag tycker det är lite väl otrevligt när han låter oss här i klassen kallduschas av hans abstiens besvär. jävla alkoholist. han blev helt vansinnig över något och angrep "skäggernst". bra tänkte jag. hoppas han klipper till honom. fight, fight, fight. kunde inte låta bli att fnissa lite på min plats, längst bak i ena hörnet där  jag gömt mig. men situationen föreföll sig så, att "alkisjanne" tyckte att någon tagit HANS plats, och han blev vansinnig, liksom förra lektionen, och "skäggerrnst" fick ta smällen. allt slutade med att "alkisjanne" flydde fältet. prima skinka, japp japp!

i morgon är det fredag. jag gillar fredagar.    

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Falukorven från fäbojäntan! hade följande att tillägga:

Höhöh fight fight! Du måste lova att filma nästa gång helvetet brakar loss! Sånt där är ovärderligt! :D

Jag gillar också fredagar.

2007-01-18 @ 11:43:00

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback