naked as we came

Naken, är när man inte har några kläder på sig. säger dom. jag skulle vilja säga att helt naken är man inte förrän den dagen man står in för någon, helt utan hemligheter, helt utan skam, helt blottad. inga ärr man försöker dölja. inga mörklagda hemligheter. en dag, står vi säkert alla där. då döden knackar på, kan vi nog inte ens längre ljuga för oss själva. det är alltid sig själv man ljuger för först. man kan försöka att förneka en lögn, men, det går inte att göra det i all oändlighet. vi föds nakna, utan hemligheter, sköra. så vill jag dö. förlåtit mig själv för det jag gjort fel. erkänt alla lögner och hemligheter. om inte för någon annan så iaf för mig själv.

naked1

She says, "Wake up, it's no use pretending"
I'll keep still and breathe in her.
Birds are leaving over autumn's ending
One of us will die inside these arms
Eyes wide open, naked as we came
One will spread our ashes round the yard

She says, "If i leave before you, darling
Don't you waste me in the ground"
I lay smiling like our sleeping children
One of us will die inside these arms
Eyes wide open, naked as we came
One will spread our ashes round the yard

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback