lovön goes bye-bye

jahapp, så nu har dom bestämt sig. förbifart stockholm är snart vår verklighet. och får privatföretagen, PPP, public private partnership, slänga in sina pinnar i brasan, har vi vår "lilla tunnel" färdigbygd runt 2015. smärt och smidigt. men, jag tror att det var något som politikerna glömde nämna. som dom uttryckt det skulle detta förslag vara det mest miljövänliga, och minst störande, up my ass. det dom glömde, berätta var att förbifart stockholm inte bara var en liten tunnel som smidigt skulle gå, under lovön, en tunnel låter ju inte så farligt, det märker väl ingen av? eller? denna tunnel, skulle grävas upp, ovanifrån, 6 filig motorväg. det finns inte ord för det som är på sin yttersta spets att inträffa. milt uttryckt skulle jag kunna säga att jag är besviken, men, fick jag säga vad jag ville, skulle jag vilja säga; fans jävla skitpiss, analklåda, mensfitta, kuk, as, rövmutta,  bögklitta, flensorpon, fan ta fredrik reinfeldt och alla andra kuksugande rövslickande fittdreglande skitpolitiker som förespråkar förbifart stockholm. men, så kan man ju inte säga. det vore ytterst omoget och ogenomtänkt.

nåväl. finns inte så mycket man kan göra. men när dom kommer med sina grävmaskiner så måste familjen rydström säga farväl till lovö prästgård och drottningholm, för ett sådan projekt skulle det göra omöjligt för oss att fortsätta här. lovö blir en enda stor sandlåda.

den röda vägen, är förbifart stockholm. passa på att säga farväl du också, till ett fint kulturarv och en biologisk mångfald, för snart är det ett minne blott...

lovön goes bye-bye

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

danidanger hade följande att tillägga:

Bye bye, mångfald. Det är knappast som om vi gillade dig ändå!

hanna hade följande att tillägga:

betong ska det vara, helst bara. fint, och omväxlande.

2007-02-20 @ 18:57:16

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback