how about black beauty

idag tog jag och nanna en tripp ner till strömsholm. det klargjordes väl ganska snart att det nog började närma sig slutet för älskade graffe. det är lite synd att stå där i sista stund, och känna sig totalt hjälplös. men det värsta av allt är att man är kristall klart medveten om att detta aldrig hade hänt om det inte varit för att den stackars hästkraken inte hade hamnat i fel händer. att denna stjärna skulle behöva lida så, för att människor inte har rätt kunskap, för att människor inte vet. människor som inte vet, borde inte få ha hästar. jag blir nästan livrädd vid tanken av att sälja bella, hur jag inte skulle kunna förlåta mig själv om hon hamnade i orätta händer. jag har sett hur det kan gå, jag såg hur det gick för dart, han hämtade sig inte på över ett år. och det var ändå hästmänniskor som hade hand om honom. jag menar man borde ju kunna lita på någon vars pappa är tränare på strömshom, men inte ens då kan man känna sig trygg, tydligen.
 
det är synd att folk förbiser det viktiga, och koncentrerar sig på om hästen har de senaste skydden, de snyggaste täckena och om det får ha sina blå fleecelindor med back on track paddar under natten. det är djur, inte barbie dockor. jag vet inte vad folk tycks tro. det var en häst här på granngården som mamma åkte upp och tittade på för att den hade sprutdiarré. ägarna förstog inte alls vad det kunde bero på, mamma konstaterade dock snart att häststackaren fodrades med så mögligt och dammigt hö att det skulle kunna ta död på den. ägarna förstog inte. jag tycker fan alla som ska köpa häst borde gå en grundläggande kurs i hur man tar hand om en häst, och då ska dom inte lära sig hur man lindar och lägger på täcken, utan hur man utfodrar och tar hand om en häst.  

ja man blir ju allt bra trött, och det är skamligt så låga straff det utdelas till vanvård av djur. jag har för mig att det inte ens är olagligt med tidelag i sverige, så länge djuret inte tar skada, men hur vridet är inte det på en skala?

jag läste om en kvinna som vanvårdat sina hästar, vart det var är jag inte riktigt säker på, men det var inte i sverige, hon blev dömd till 2 års fängelse och dryga böter. PLUS, att hon var tvungen att ha bilder på sina vanvårdade hästar i cellen och endast leva på vatten och bröd i en månad. DÄR, har vi ett straff som heter duga. varför har vi inte sånna generösa straff i svealand för?

man blir bara trött. och ledsen. hur kan folk med gott samvete hålla på så här? folk är inte dumma, dom är riktigt jävla dumma...

stackare

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

Man borde ha en licens för att få skaffa ungar också.

2007-02-22 @ 22:14:38
Nanna hade följande att tillägga:

There's nothin' good about goodbye
I could swear I saw you cry
always knew you'd wind up falling harder.

älskade Graffe, ja mkt älskade vackra Graffe.

Anonym hade följande att tillägga:

Word.. Folk är riktigt jävla dumma!

"Eh... Varför en ko?"

2007-02-24 @ 18:25:51

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback