1 off dos dayes...

det här är en sådandär dag då man helst av allt skulle vilja rikta en fet hagelbössa upp i gommen och trycka av. bara tanken av att min hjärnsubstans skulle måla om väggarna får mig att småle. nej föresten, det får mig att glatt hoppa omkring på golvet i små cirklar och sjunga små grodorna.

men som synd är har jag ingen hagelbössa, inte ens en fjuttig revolver. så jag får helt enkelt nöja mig med tanken. det är ju trots allt ganska kul att skutta omkring på det grusiga golvet och nynna för sig själv.

nej idag är en sådan där dag då man inte får ett skvatt gjort. fick ha en längre konferens med mig själv huruvida jag skulle orka laga frukost åt mig själv eller ej. resulterade i att jag smaskade i mig en kladdig banan och sköt upp frukosten till brunch. falukorv och makaroner är lagom sofistikerat en dag som denna. med kalla kårar och ångest som inte är utav denna värld sitter jag framför datorn, fullt medveten om att jag måste ta igen allt det jag skulle gjort, om jag gått på mina lektioner idag.

nej, idag skulle jag vilja ta en brygga, där båten tutade och där jag skulle bli skeppsbruten efter den ohyggligt långa resan på 10 min och flyta i land på en rostig spik. väl framme på den öde ön (ute i stockholms skärgård) skulle nakna dansande kanibaler välkomna mig med sina händer i byxfickorna. jag skulle springa till närmsta hydda, sparka in dörren och hoppa in genom fönstret. hade jag funnit 5 uppätna prickigkorvmackor där inne skulle jag ätit upp dom och sen skulle jag fallit ner i ett bottenlöst hål där två lejon väntade på mig. jag skulle skjuta dom båda med mitt ryggskott och sen skulle jag klättra upp ur hålet på den tråd som mitt liv hängde på. jag skulle därefter springa ner till stranden och skrika så att det eka och sen ro hem i den.
skulle verkligen vilja skrika så att det eka. tänk att få ro hem i den eka du själv vrålar fram.  

idag är en sådandär dag då man skulle vilja bli riktigt insane, och sen skylla på att man inte riktigt var i sina sinnes fulla bruk. åka in på psyke och bli matad, skita på sig och få blöjor bytta. en sån dag är det idag.

nåväl. saker man kan göra en dag som denna skulle kunna vara att:
- går fram och petar dig i ditt porslinsöga.
- Kör upp så nära nästa bil du kan och slå på hel ljuset tuta lite granna.
- Skriker ut till alla stropparna du ser, kolla han har korta byxor och han har tupé!
- Försöker välta cyklister med hårfönen.
- Häftar papper på mitten.
- pipa när jag backar.
- fråga folk på stan vilket kön dom är.
- bygga kö vid toaletten trots att den är ledig.
- när hissen är som fullast tryck in alla hissknappar.
- Annordnar illegala ubåts race i Vinedig.
- Irriterar grannen med ett stön som skär.
- pratar flera timmar om att elvis kanske lever!
- gå som en senil ödla.
- lägga på eko på allt som folk säger.
- skita i bästa kompisens kattlåda.

detta skulle man kunna göra, och bör göras åtminstone någon gång under en livstid. men idag skulle jag nog göra bäst i att göra det jag faktiskt borde göra, nämligen, plugga.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback