perfektion

är det trots allt inte så att vi alla vill vara bra. perfekta, så gott som iaf? är det inte så? är det inte extra viktigt inför dom vi håller av, inför dom vi håller kära. för de andra spelar ingen roll. människor som ändå inte vet något om mitt liv?! det svider alltid extra mycket när någon man håller kär säger att man gjort något fel. det svider alltid extra mycket när just denna hånskrattar. inte fan vill man verka svag och oduglig. jag vill inteverka svag och oduglig. så jag gömmer mig.
så. hur vet man egentligen att man älskar någon? är det när den där lilla rösten, som inte vågar, men vill säga det? det ska betyda något att säga det. men hur vet man när det gör det egentligen? hur? så många frågor alltid. frågor utan svar. (tydliga svar)
 jag säger inte att jag är i det där mörka rummet utan dörrar och fönster. för det är jag inte. jag är mer i ett ljust rum med glasväggar. jag ser, men jag är inte riktigt säker. jag har en väg ut, men jag vet inte hur man tar sig ut. för jag vet inte om det är på riktigt eller inte.
hur vet man? verkligeheten. det kanske bara är rösterna igen. inbillning. jag är inte säker på något. men jag ska inte gömma mig bakom det. jag ska vara rädd, jag ska inte veta, jag ska inte gömma mig. så som jag alltid gjort. gömt mig bakom, "men jag vet inte vem jag är" "jag vet ingenting" "jag måste hitta mig själv" "ge mig tid". ge mig inte tid för det är då jag inte vet. låt mig bli pressad.
jag saknar mig smålänska vän. hon kan ta mig ner på jorden ibland när jag vart uppe och svävat för länge. uppe. livet är inte lätt. men så är det bara, och kommer alltid vara. fyll inte livet med tid, fyll tiden med liv. vad hare jag åstakommit? vad har jag varit med om? ingenting. jag måste börja leva. allt för länga har jag glömt mig bakom min fasad av tvivel och rädsla. men det är slut med det nu. för jag vill inte ha det så!

vill inte alla leva? 

vi gör alla misstag, dumma saker som vi inte borde, men man lär sig av sina misstag, så länge man inte låter det går för långt. jag låter det inte gå för långt. jag vet jag gjorde fel. förlåt. jag förlåter mig själv för det där. och dig. den bästa ut av vänner.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback