omtumlande

Allt började i går morse; den andra hästen i stallet står och sparkar i väggen. jag kliver in i boxen och ser att hon står intrasslad i sitt täcke. inte mer med det tänkte jag och klär av henne kvarlevorna. Men, när jag lagt in kraftfodret står hon bara kvar som ett fån i ena hörnet. jag puttar henne fram till krubban där hon ointresserat luktar på sina torra pellets. what the fuck? jag tar ut henne på gången och visiterar, inga synbara fel, mer än att hon ser lite obekväm ut. jag leder ut henne och bella men inser att hon nog inte mådde så bra iaf när jag väl släppt henne i hagen. så... jag får klafsa in i hagen igen och ta in kreaturet. jag inser ganska snart att hon nog lider av en släng kolik. ringer mor som kommer upp och konstaterar detsamma. Mor ger henne lite kramplösande och sen var det bara att promenera. runt, runt, tills det att hon avgödslat sig lite. jag släppte ut henne i hagen igen och sen gick jag och la mig, till ljudet av fight club, somnade visst igen 
jag hade bestämt mig för att stanna hemma och plugga eftersom Zavannah försenat min färd till skolan. runt halv 11 väcker mamma mig och säger att hästkraken har börjat vrida sig i buksmärtor ute i hagen så vi ringer ägaren och låter henne ta hand om det hela. man kan ju inte vara hur snäll som helst.
dagen fortskrider och jag försöker fundera ut när jag ska börja plugga inför matte provet, som skulle äga rum på torsdag, TRODDE JAG! (återkommer till det senare).
Min kära bror "idol anders" fyllde år dagen till ära, vilket jag helt missat. 24 år gammal och det bjöds på tårta, åt mig halv fördärvad på den sliskigt söta kakan. 
fortfarande inget matteplugg, så jag red ut på bella medan sofie gick med me Zavannah. Bella var lite trött med väldigt fin. Min pingla
när jag dyngsur kommer in i huset efter ridtur och ensilagesläp sätter jag mig framför datorn och laddar över de sista bilderna från kameran. fortfarande osugen på matteplugget. jag sliter mig i kragen och bestämmer mig för att ta upp böckerna, så, av en ren slump tittar jag på planeringen och inser att jag inte lärt mig läsa ord ordentligt i grundskolan, det står ju inte torsdag, det står TISDAG!!! "oh fuck. kl.är halv sju och jag ska ha nationellt prov i matte c i mogon bitti kl.8."  känder hur panikångesten kom smygande och sprang genast ner i källaren där jag shottade i mig 3 6cl bananlikör. sliskigt. där efter hävde jag i mig ett glad rövin. nu var det bara att be. satte mig ner, lite lagom full sjungandes till min mp3 och börade räkna. var ju bara det att jag typ inte ätit något annat än den där tårtan under dagen så spriten small till hårare än jag beräknat. Eftar några timmars räknande, en panpizza, några nervösa samanbrott och 5 kg ost så gick jag och och la mig. "Det får gå som det går" ...
morgonen efter. kl.04.30. vaknar och börjar räkna matte. lugn, det kommer gå bra. (eller inte).kl.05.00 tar en dusch, kan ju göra en lite piggare.  kl.06.00 släpar ut hästarna. kl. 07.00 mor kör mig till vägen. jag hade tagit med mig min nyfunna lyckogaff och hoppades på det bästa. 08.00- provet börjar. gahh... det här va ju inte så jävla lätt. men men. mor och far fick ju iaf en perfekt dotter, ARLA ELIN. får nog bli en slaktar karriär. men men. nu är det över och i morgon är jag LEDIG HELA DAGEN. HURRA!
nu har jag webbdesign. släng er i väggen....

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback