hektiskt

kan hända att jag försov mig en sisådär  två timmar i morse. ojdå. var inte riktigt meningen, så tokigt det kan bli. så jag missade fysiken idag också. får helt enkelt ta och styra upp det där på egen hand, är ju trots allt kursprov om endast 7 dagar (mindre om man ska vara petnoga och räkna med timmar och sånt tjafs). igår var jag ledig, men det blev inte så mycket vila för min del. verkligen inte. började ute i stallen, mocka, smörja och så, möttes av en minst sagt rolig syn då jag var på väg till mjölkrummet. slaktbilen stog parkerad utanför så jag var tvungen att gå förbi den, och när jag rundar framändan ser jag att slaktbilskillen står och pissar där (ojdå), haha, vi hälsade på varandra och började skratta båda två. våra två fjälltjurar skulle få åka till evigt gröna ängars land, eller långsamt tuggas och så småningom skitas ut, beror på hur man ser det. vi skulle ta tillbaka ena halvan av den ena tjuren, jag blev dock lite besviken när mor sa vilken av de två tjurarna vi skulle ha på julbordet, för jag tyckte att den andra såg godare ut. jo, jag vet, jag är störd. men jag antar att man blir det efter tillräckligt lång tid. efter stallet tog jag mig friheten att äta lite och sedan började det riktiga slitet. jag kopplade transporten, backade in den till huset och jag och anders lassade inte alla (typ 12), sopsäckarna fulla med alla skitkläder jag lassat i dem. kläderna har enligt sanningen legat nere i vår källare i x antal år och bara, ja, vad ska man säga, ruttnat (en av mina kära bröder beskrev vår källare som ett bombattentat mot öb's centallager, antar att bilden stämmer). var verkligen skönt att slänga dem sen när vi väl var framme vid sopstationen. bye, bye, jag behövde aldrig mer se eländet. sen åkte vi till färingsöträ, där anders fan köpte upp en hel skog, och jag fick backa en massa med transporten, ett riktigt pro. träffade jenny mamma där, jag blev dock en aningens chockad över hennes beteende, "men stumpan", falsett, (hjäääälp), man var ju tvungen att kramas och allt. mmm.. mumsigt. efter säkert en timma på FÄRINGSÖTRÄ, bar det av hem. kände mig lite stressad. lite. bara. gasen i botten (in my mind), och så var vi hemma. lastade hastigt och lustigt av skogen som vi just lastat in och sen sprang jag ner i källaren där jag gick lös med dammsugare och skurborste. IKEA here we go. men jag möts av köer, köer, köer. en färd som vanligtvis skulle ta ca. 30 min, tog i stället 60. hurra, och jag som hade så mycket tid. väl framme på ikea vet jag inte riktigt vad jag var ute efter. irrar omkring som en påtänd höna, lyckas köra in vagnen på en gubbjävels hälsena, men herre gud, han behövde inte ha gnällt så jävligt, det händer faktiskt, FAKTISKT, värre saker i världen än att din hälsena blir lite öm... när jag fått tag i det jag trodde jag behövde ställde jag mig i kön, MEN, när jag slösat bort 10 min av mitt dyrbara liv i den kön ser jag till min stora förvåning att det står ENDAST KORT framme vid kassan. vad fan är det för påhitt? hastar över till en kö där man är tilllåten att betala med lappar. som tröst beslöt jag mig för att köpa ett helrör med twix. ställer min vagn i kön och går bara bort i ca. 2 sek för att kolla på en grej. så, när jag går tillbaka ser jag en jävla överklass hora (äldre dam) tränga sig i kön och ställa sig framför min vagn, vad fan är det för stil, så låtsas hon som om jag inte sett henne. jävla stil. hemvägen gick till en början fort och jag tänkte att jag nog kunde komma hem i en bra tid, men inte. köerna hopade sig pga vägarbete. fan. väl hemma lite lagom stressad, KUTAR jag ut i stallet och sliter in hästarna. snabbt ska det gå. kl.19.00 kommer jag och mamma äntligen iväg, fast det var då vi egentligen skulle vart hos max. vi var bjudna på middag och skulle där efter ta hem min lilla my. kl. 22.30 kom vi hem och då började jag fejja nere i källaren igen. när jag var nöjd där nere gav jag mig på mitt rum och jag kom inte i säng förrän kl.01.19. typ. så nu sitter man i skolan, veckans sista lektion och jag luktar möggliga kläder, ko, häst, svett och tjurpung. men då slipper man iaf tråkiga människor som ska envisas att prata med än. snart får jag träffa min "stalledräng". hurra, hurra, hurra.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback