efter alla gånger

jag känner att det är med all rätt jag får känna mig en smula kränkt, det är inte första gången detta sker. att folk gör ner mitt efternamn det vill säga. man säger att man heter RYDström, som vanligt är det ingen som lyssnar, eller så är det bara någon som hör väldigt dåligt. så i 9 av 10 fall måste man upprepa med extra betoning på just RYD, hur svårt ska det vara liksom, men, jag antar, att så länge jag inte har  ETT AV SVERIGES VANLIGASTE efternamn, det vill säga, t.ex. jansson, svensson, karlsson, andersson, så får jag väl helt enkelt finna mig i att bli kallad RIDström.

jag fick senast idag höra att jag hade ett fult efternamn, jag vet inte om det är RIDström dom syftar på då.

men som sagt, jag är van. i högstadiet gick det så långt med mitt efternamn att dom, fråga mig inte hur, fick det till att vara något sexuellt. så inte nog med att jag hade ??rött?? könshår, så hade jag ett efternamn man kunde skratta åt.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Mandy hade följande att tillägga:

Människor är för fan en konstig art..
R y d s t r ö m !
Är det svårt att höra rätt? Och vad är det att retas över? Ett namn är något man inte väljer hipp som happ och rydström är oerhört normalt.
En god vän till mig kände en man som hette Lage, fantasirikt nog döpte han sin son till Lago. Det är

man kan retas..

hanna hade följande att tillägga:

ja då har man nästan rätt att retas lite... :)

2007-07-18 @ 11:27:58
URL: http://rya.blogg.se
Charmander hade följande att tillägga:

ahaha Johanna Wahlberg / Sahlberg / Swahnberg / Da-H-lberg / Dalborg / Dahlgren / Dahlström ?! / Dahlén...

2007-07-20 @ 13:03:44
URL: http://johannadahlberg.blogg.se

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback