Betala och hoppa.

Idag åkte jag helt sonika på pay&jump med min schizofrena mentalvårdspatient Trebbe. Idag var han totalt galen i stallet, det är ju så klart en fråga om definition, men för att vara Trebbe var han i den övre skalan av vad som går att tolerera. Han försöker springa över en, han slår med bakbenen, han står och gräver med frambenen i betongen, frustar högljutt. Beter sig allmänt störigt helt enkelt. Till mitt stora förtret. Jag är inte känd för att ha de bästa tävlingsnerverna (i detta fall TRÄNINGStävlingsnerverna, faktum är att jag blir nervös bara av att åka på träning(?!)), det blir definitivt inte bättre av att hästen ifråga ska bete sig som ett i alla fall halvt riksmongo. Ibland har tanken slagit mig att han kanske känner av att jag inte är som jag brukar? Men nu kan jag inte komma ihåg om han B R U K A R vara extra störig när vi ska åka någonstans. 
   Han klev i alla fall rätt in i transporten. Och hör och häpna, han uppförde sig galant när vi var borta.
I 80 cm klassen hade jag fullt skå med att försöka att inte han tog precis allt i egna hovar, jag var nog i ärlighetens namn lite spak över hans, ska vi kalla det, överambition? Nervös som jag alltid är så har jag ju allt som oftast lite problem med handlingsfattande. Men det var en bra runda i uppvärmningssyfte, för i 90 cm klassen hade jag mer koll. Det blev lite missar här och var från min sida, men jag tror jag har lärt mig av dem alla, och just nu så är det jag som måste lära mig, mycket. Det är mycket och lära och stackars Trebbe som behöver någon som utbildar honom får stå ut med att utbilda mig på vägen. 
 
Här nedan följer en liten film. Min filmkamera är tyvärr försvunnen sedan morfars begravning, så Annikki har filmat med min ipod (?), ja Ipod kom i något tragiskt skede med en version som har kamera, OCH radio, och jag råkar ha en. En grön.  Man ser i alla fall något som rör sig här och var. Det är jag och Trebbe. 

Och till moster Gilla. Annikki filmade mig i lördags då jag red. Den filmen ser bättre ut än denna, har inte hunnit ladda upp den för det är lite mer material, men jag hör av mig så fort jag gjort det så kan vi diskutera det lite. 


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

gilla hade följande att tillägga:

många av de riktigt begåvade o duktiga idrottsmännen har ADHD.Hästar kanske också kan ha den diagnosen.Rätt kanaliserat blir det fantastiskt

2013-11-25 @ 12:55:01

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback