Boom boom boom

Seg som ett vingummi. Måste ha fastnat i någons tandrad. Igår var det utgång. Men innan Sturecompagniet så bjöds det på tacos med köttbröd. Ja, köttbröd. Lågbudjettacosbrödet innehöll enligt en i sällskapet E471, dvs slaktafall enligt utsago. Om någon är mer intresserad kan ni ju gå in här och läsa mer.
I alla fall, det var gott med tacos, fast inte lika gott som under de tacokvällar som vi förr brukade anordna här ute i den Almungska skogen. När jag hällt i mig i princip en hel sjuttis explorer med jordgubb - hur jag nu kunde få i mig det och samtidigt vara sinnesnärvarande, stående och gående är ju en olöslig gåta - tog vi oss ut i snön. Väl framme på krogen var det som det brukar vara när vi anländer - tomt på dansgolvet - men Frida, RaveRobin, silikonkassandra, syster Kassandra och hon med det fina håret och jag så klart hade snart lockat upp varenda kotte. Jag dansade tills det att mina fötter inte gick att stå på. Då var det dags för mig att försöka ta mig hem, vilket alltid är intressant. Speciellt i stövlar med klack, strumpbyxor och snöblandat regn. Jag köpte mig en korv på gatan. Satans god korv. SATANS god korv. Sedan gick jag typ en halv mil kändes det som, till tunnelbanan. Somnade så klart på den förbannade skiten och vaknade i vällingby. GREAT. Irrade runt i säkert tjugo minuter efter en taxi innan jag gav upp och tog tunnelbanan tillbaka. Bussen hade jag missat så det fick bli taxi från brommaplan. 

Idag har jag varit så eländigt trött. Lagom segt att släpa sig till stallet i långhundra. Men det gick det med. Det känns som att jag förlöst något fyrkantigt och alldeles för stort. Typ ett kassaskåp. Ingenting i min kropp verkar sitta där det ska. Foglossning? Jag har ont. Speciellt i min vänstra fot som inte tyckte att den var riktigt redo för klackar ännu. Men snygg var jag, och det är ju det viktigaste. 

När blev klockan 21?
Borde koka mig en kopp te och smyga ner i sängen. Komma igen i morgon, tusen gånger bättre. I morgon får jag ju se hur det blir med arbeten också. Vad Åke och Lena kokat ihop. Måste hitta en säng också. Och matten får jag inte glömma. Ligger bestämt lite efter, men det ska jag nog hinna ta ikapp bara jag anstränger mig lite.

Baby i'm i firework!



Jag hade en riktigt kul kväll igår. Och om något av allt det vi pratade om att vi skulle hitta på faktiskt skulle inträffa skulle det göra mig himlans glad. Planer, planer, planer makes me happy.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Annika hade följande att tillägga:

Jadu, allt smakar ju så mkt godare när man får sån information medans man äter.. ..eller inte! Bra att du hade en kul kväll! Sånt behöver man! Å de spelar ingen roll att man mår dåligt dagen efter, det har man säkerligen förtjänat å dessutom så e de helt klart värt det. Så tkr jag iaf :) Kram!

Hanna hade följande att tillägga:

Menar det. Man kan ju undra vad grisfett gör i tacobröd, men sen är det få saker som gör mig förvånad i dessa tider. Bakfylla är priset man får betala för en kalaskväll :P Men det är det värt.

2011-01-16 @ 23:37:10
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback