250g biff.

Dags för ett uttömmande inlägg. Jag varnar redan nu för att det kan skapa förvirring, eller för vissa till åren komna: amnesi. Blir lätt så när man låter dagarna gå och samlar på sig oräknliga händelser och intryck som sedan skall trängas tillsammans till något lättläsligt och inte allt för långt. 

Här går vi. Igår var det högskoleprovet, och jag stammisen, var så klart där. Vi kan väl lämnda det där? Kändes verkligen inte bra. Om fyra veckor får jag beskedet om att jag inte heller i år kommer blir veterinär. Känns lönlöst när något så utvecklingsförstört och värdelöst som högskoleprovet är det som skall avgöra om jag skall få komma in på veterinärlinjen. Vi vet ju alla att det är förmågan att under tidspress kunna välja rätt bland en rad synonymer som avgör om du blir en bra veterinär eller ej. Betryggande. 

I Fredags hoppade jag Sessan. Tänkte att det kunde vara bra om jag i alla fall hade hoppat två gånger uppsuttet innan träningstävlingen jag anmält oss till nästa söndag. Det gick gallant. Den lilla kusen börjar bli riktigt fin. Vi provade till och med att hoppa en kombination. Och det är ju som att hästen inte gjort annat i sitt liv. Synd att jag är lika rostig som ett femtio år gammal oljefat som någon glömt ute i skogen. Men vet ni? Putsar man tillräckligt  mycket kan man till och med få en skitkorv att glänsa.
Ärligt talat. Det var länge sedan jag hoppade och det blir lätt missförstånd när ingen av hopparna riktigt är säker på vad som skall göras. Kul är det i alla fall och tillbaka hem från ridhuset hade jag så mycket fjärilar i magen att jag log hela vägen hem och ner i säng. Sessan fick många klappar och lite extra havre.

Idag skall jag - åter igen - påbörja sockeravgiftningskur.
Så ställer sig Staffan och gräddar våfflor. INTE okej. Borde gå och rycka honom i skägget.
Idag är jag ledig, och jag kan verkligen inte uppskatta ledigheten. Mest för att jag inte vet vad man gör när man är ledig. Jag har ridit en lång tur, mockat, ätit, tittat på femton avsnitt Community. Om ett par timmar ska jag hämta upp Frau Frida på jobbet och åka till IKEA. Har funderat på att ta en dusch. Gud så tråkigt. Hade gräsit vuxit hade jag tittat på det. Men våren är trögstartad. Tur att man bor i Sverige och alltid har något att prata om - vädret.

Så till något ännu mindre kul. Lillebror. Snälla. Bli bra. Du gör mig orolig. Ta din medicin så att du kan bli bra. Förstå att du måste vara trött ett tag nu. Och Ekerö kommun? Sluta vara sådana jävla byråktratiska paragrafryttare och dra era ur arslet så att bror min kan få hjälp innan det är för sent. Om jag hade makten att göra PRECIS vad som helst nu, så skulle jag laga dig. Lilla Erik. Ibland är världen jävligt grym, men då måste man faktiskt orka stå själv. 

Happy Sunday. Even though the sun doen't shine today.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anne hade följande att tillägga:

Håller med dig i allt! Och håller tummarna för att Erik hittar tillbaka till livet på riktigt! Saknar dig, Kramar! <3

2011-04-04 @ 07:56:01
Annika hade följande att tillägga:

verkligen informerande inlägg. Allt från härlig glädje till jobbig hjälplöshet. Hoppas det ändå gick bra på högskoleprovet, ber för din bror, håller tummarna för dig och sessan och bry dig inte så mkt om det där med sockeravgiftningen. Fokusera på att lagom e bäst, sätt gränsen där istället. Det kanske e lättare.. Bamsekram från mig till dig!


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback