Tentamen.

Första universitetstentan avklarad, fast det där med avklarad är en fråga om definition. Jag vet inte hur avklarad den är om magkänslan skriker omtenta.

Jag känner mig som delar av en överkörd grävling i mönstret på att bildäck.

- Slut som artist -

Det är för vem som helst frivilligt att med skaftet av en sked eller kanske en gaffel pilla ur mig och försöka få mig  hel igen efter den här mentala våldtäkten.
Det jag älskar bäst med prov är alla svar man kommer på efter att man klivit ut ur provlokalen. Stress- och prestationsdimman lättar. Alltid samma dumdusch. Lite symboliskt pekar jag två fingrar i gommen och trycker av.

Är det bara jag som drabbas av fenomenet där du pluggar tills att du drömmer mardrömmar om differential ekvationer och så kommer likförbannat inget av just det på provet? Antar att det är en tydlig indikation på att jag trots allt pluggat för dåligt.

Jag spenderade natten hos farliga Daniel. Medan jag kombinerade gammalt vin med Bonde söker fru och matematiska sammanfattningar var Daniel iväg på annat och jag hade redan hunnit somna när han kröp ner i sängen.
- Det var något som INTE fungerade i de ekvationer som mitt undermedvetna var i full färd att räkna ut.

Total kortslutning.

Tog säkert tjugo minuter innan jag förstod att Daniel inte var ett tal.

Jag blir så illa tvungen att räkna matte varje dag fram till en tjugo6e november då resultaten ges till känna så att jag om jag måste tenta om ser till att klara den. Det ska bli skönt när den en gång för alla är ur världen.

Nu ska det bli skönt att ta långhelg.
And that's it.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback