Dagar.

Dagen började med ösregn. Det tämligen vräkte ner. Men risfältet behövde blir rensat från ogräs i vilket fall som helst. Här används ju inga bekämpningsmedel så det blir att använda det mor och far givit mig. Kroppen. 
Jag använder det här redskapet jag tidigare pratat om. Det är ett redskap som ser ut som att det hämtats direkt från medeltiden. Och tydligen används det inte direkt längre.

Medeltidsverktyg

Det tar tid och det är tungt arbete. Men ändå rätt rofyllt. klafsandes i risfältet. Timma ut och timma in.
I morgon lär det bli att för hand gå och plocka det man inte kommer åt med redskapet. Jag har pratat lite med Sachan vad för andra metoder som tillämpas för att råda bot på ogräs i ekologiska odlingar. Det coolaste i min mening är när man har ankor i risfälten som äter det smågröna som kommer upp men låter risplantorna vara eftersom de är för stora. Detta kräver dock att man sätter upp skyddsnät runt fältet då rovdjur har en förmåga att äta ankstackarna. 

Vart är hatten?

Jag jobbade i risfältet fram till lunch. 
Efter lunch tog jag en liten paus sedan var det bara att ge sig ut igen. Jag hade bestämt mig för att jag skulle bli klar idag och det blev jag! Så skönt!

Efter det hade jag lovat Sachan att prova att rida ponnyn med sadeln. Den halvt förmultnade westernsadeln. Choko, som djuret heter skall i mitten av juli lånas ut till en "riding clubb" - vilket i min mening verkar som en mycket bra idé eftersom hon bara står här när inte jag gjort något med henne. Hur som helst är det bra att hon tränas innan eftersom hon är en smula nervös. Sadeln var det. Hon var inte helt nöjd med den men gav med sig efter ett tag. Det är tur att hon är väldigt liten och jag ganska stor. Det är liksom bara att hålla i sig. Mycket man har hon också. 
Red ut en sväng och det gick riktigt bra även om hon fick panik lite då och då. Sadeln var ju så fruktansvärt läskig!

Gissa färgen Gissa färgen Ponnie

Det regnade bara på förmiddagen. Sedan sprack det upp och blev riktigt behagligt väder. 
Urk. Det känns att det varit blött idag. För Aniki sitter här bredvid mig och luktar riktigt jävla surt. Andas genom munnen - andas genom munnen. 
I morgon blir det mer träning med hästen samt att jag skall bygga en hage av det elstaket det har här till henne så hon kan få beta lite när hon är ute. Hästar vill beta. 

Blött djur

Yes. I am alive. 
I morgon blir det dessutom intressant att vara här. Då Sachan ska iväg låååångt bort och vara borta flera dagar. Hon är ju den enda som kan snacka engelska här - i princip. 
Men på fredag kommer det tydligen en annan wwoofer hit som ska kunna engelska. Hoppas det. Det vore trevligt att ha någon att snacka lite med. 

Det har varit jättegod mat de senaste dagarna. Eller så är har jag bara jobbat så mycket så att jag blivit så hungrig att allt smakar mjölkchoklad. Mmm .. Marabou. 
Dumplings har det serverats. Gott. Gott. Gott. Fast inte lika goda som de jag och Staffan lyckades göra själva. 

Dumpling



Ja. Det var väl det. Lite uppdaterat för er där hemma. Hemma. Det ordet smakar gott i min mun.
Jo just. I morse när jag städade huset träffade jag på ett stort djur. Och jag säger bara en sak:
- "WHAT A BEAUTIFUL HORSE!"

What a beautiful horse!

Nej, nu ska jag läsa lite mer rapporter om intressanta saker och så innan det är dags att sova. 

Hoppas alla i Svealand har det bra. 




Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

jenny hade följande att tillägga:

Det låter asbra tycker jag!! :D

Du ser ut att ha det härligt, trots att du sliter som ett djur! Men det lär också vara skönt kan jag tänka mig! Nästa vecka är sista veckan jag jobbar. Det är välbehövligt med lite vila vill jag lova! Har ont överallt och orkar nästan ingenting längre. Känns som att man hellre lägger den egergin på sig själv istället för på massa barn som ändå inte vill göra som man säger :P

Hörs snart hoppas jag! =)


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback