Smulor.

Jag lär knappast vara unik. För inte är det bara jag som med smaker, lukter och ljud kan påminnas om sådant som fått en stadig plats i minnesbanken. Hur en lätt förnimmelse låter något som för så länge sedan hänt blomstra som om det hände nu.
Jag kan dock medge att jag kanske är lite extra känslig för sådana ögonblick. Var just i färd med att tugga i mig en bit till av den extra stora kexchokladen jag just inhandlat på ICA MAXI när jag påmindes som barndomens glada vistelse i dalarna i samma sekund som jag satte tänderna i den.
Smaken fick mig att tänka på dalarna. På stugan som luktade vedeldad brasa. På de kalla fleecefiltarna, på utförsåkningen. En bit kexchoklad var det.
Har ingen aning om varför, det bara var så. Vissa saker bara är. Men det var ett fint minne.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Issa hade följande att tillägga:

Vilken dag som passar! Bor i Alvik, slutar halv 4 hela veckan så 4 blir skitbra. Tisdag? Kram

2010-02-04 @ 11:46:01

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback