HEYHO!

Mitt liv skulle just nu kunna jämföras med en transparent toalettsits med rakblad.
Genomskinligt, smärtfyllt och totalt meningslöst.
Eller inte.
Jag har brutit trenden, bytt toalettsits skulle man kunna säga. Slutat skära upp ändan var enda gång de naturliga behoven skulle behöva tillgodoses.
Jag har funnit livet. Meningen.
Jag intalar mig det.
Det har funnits där hela tiden. Som en morot fastbunden i en pinne, i ett snöre, på mitt huvud, lite för långt bort. Jag tror jag fått tag i moroten nu.
Jag är säker på att jag hade den förut, men jag måste tappat den. Eftersom jag inte haft den.
Svammel.
Jag har varit väldigt pessimistisk. En ond cirkel. Bitterhet föder bitterhet. Obefogat. Dumt.

Men jag bryter trenden. Går in i en ljusare vardag.

Jag har bakat. Lekt mästerkocken i stövlar. Eller, mästerhoran i förkläde och klackskor, i full flärd att sälja mina brö'n. Några bröd blev bra. Några mindre bra. Mordredskap. 
50 kg betonglimpa. 
Jag vill inte förknippa mitt brödbak med dem. Så jag vänder dem ryggen. Fantiserar om ett likbål. Bröden.

Jag gjorde dock något riktigt bra. Mina wienerbröd. Det höll på att bli översvämning i köket av all saliv jag producerade under baket,  och all svett. För som jag kavlade och slet. Stretade med frysar, och kylar och vaniljflytning och smör. Jag dreglade, för det blev så bra. SÅ BRA.
Bättre än något jävla wienerbröd jag någonsin ätit.

GOTT  GOTT  GOTT

Kort och gott. Jag har bakat.
Och jobbat.
Jobb.
Jag får inte prata om det.
Inte här. Inte någonstans. Svårt att hålla.
Går inte att hålla.

Ja

Det är ångest och ond bråd död jag stänger inte.
Så jag gråter en skvätt.
Bara för att kunna fortsätta att vara glad.

För jag är glad, världens lyckligaste.
Med världens finaste karl.
Även fast han inte vill förstå det.

Nu ska jag fortsätta leva. En stund till.

Till Frida ;)

The bestseller.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

piggeligan hade följande att tillägga:

hahaha, kunde just tänka mig att det va så du såg ut när du bakade å knådade på dina bröd ;)

kan du posta nåra "vinebrö" hit förresten, de såg smarriga ut! supersmarregoa kan ja tänka mig att de va :) ha det gott och fortsätt sträcka dig efter moroten, de gillar nog även lillebrorn min :P

Jigglyking hade följande att tillägga:

Fy fan vi är king på att baka. Du lär lägga upp kingburgarna sen. Det vore fan king.

2009-03-16 @ 20:07:28
Nanna hade följande att tillägga:

du är bra.

o allt ditt bröd var gott.

2009-03-17 @ 08:36:08
frida hade följande att tillägga:

2009-03-19 @ 22:47:33
frida igen.. hade följande att tillägga:

hahaha, den toalettsitsen slåt tillomed våran snygga med grisen på. Du vet grsen med en sigg o ett glas alkohol i handen som tycker livet e för bra :P

2009-03-19 @ 22:49:21

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback