Hos grannen.

Det var idag när jag satt och väntade på att inte få träffa läkaren på knutby som jag snubblade över en artikel om en kvinna som blivit utnyttjad som barn. Förgripen av sin egen morfar. 
Det var lite tråkigt av henne att få det till att det först och främst var flickor som blev utsatta för detta. Det kan hända att det mycket väl är så. Men jag, personligen, kan tro att det är precis lika vanligt att små pojkar blir utsatta för övergrepp. 
Hon vinklade det inte över huvud taget till att pojkar var utsatta.
Hon nämnde däremot att det inte var lika vanligt att kvinnor förgrep sig på små flickor som det var vanligt att män gjorde det.
Men, egentligen. Spelar det någon roll om det är en man eller en kvinna som tar sig friheter?
Ett övergrepp är alltid ett övergrepp. 
Men att det bara skulle vara så fruktansvärt synd om alla småflickor, det tycker jag är fel. 
Hon ville att alla de kvinnor/flickor som blev utnyttjade, eller hade blivit det, skulle kliva fram, och prata om det.

Men alla pojkar då? Alla pojkar? Är det inte om ännu mer skambelagt och förnedrande att som vuxen man kliva fram och säga att någon förgripit sig på honom som liten?

Dagens visdom är: Att det ingen talar om, det vet man inte.
Om det så handlar om gäss som plockas levande eller barn som blir tvingade till sex.  

couldbeyou

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback