tänk om...

... tänk om du inte hade satt upp den där lappen? vad hade jag varit då? vem hade jag varit? vad hade du gjort? lite omtumlande hur livet kan förändras på en handvändning. vad får oss att göra de handlingar vi gör?

tänker man efter lämnas man i, att livet trots allt är en lång rad av tillfälligheter. om man börjar spekulera i; tänk om, blir man nästan lite vimmelkantig. tänk om...


... jag inte hade slutat på kulturama, då hade jag aldrig börjat på berga...

...hade jag aldrig börjat på berga, hade jag aldrig träffat henke...

...hade jag aldrig träffat henke, hade jag aldrig gjort slut med henke...

...då kanske jag aldrig hade blivit tillsammans med david...

...hade jag aldrig blivit tillsammans med david...

...hade jag sluppit ganska mycket lidande...

...men jag hade aldrig lärt mig allt det där om mig själv...

...hade jag aldrig börjat på berga...

...hade jag aldrig haft praktik i trean på gymnasiet...

...vore det inte för att vi fick reda på vår sista praktik så sent...

...hade jag aldrig vänt mig till pappa...

...som tipsade mig om anne och lars janssons gård...

...dom som hade fleckvieh...

...hade jag aldrig börjat på berga...

...hade jag aldrig haft praktik på vallby gård...

...hade jag aldrig haft det, hade jag aldrig vart med på den där fmailjemiddagen...

...och då hade staffan aldrig sett mig...

...hade jag inte ställt ut kor på elmia...

...hade jag inte sett den där ballongen...

..hade jag kanske inte sett deras monter...

...och då kanske anne inte hade övertalat mig om att komma och hälsa på...

...om jag inte hade kommit och hälsat på hade jag inte träffat dig...

...då kunde jag inte ha skickat det där meddelandet till frida och berättat om hur het jag tyckte att du var...

...tänk om...

...jag inte suttit uppe med dig halva natten och tittat på tämligen tråkiga filmer...

...då hade du kanske inte satt upp lappen...

...då hade vi aldrig tagit in på hotell med din galna kusin...

...och då skulle jag aldrig få legat och beundrat dig så sent som i morse...


...jag vet inte riktigt vem man ska tacka. tacka fan för att jag började på berga, tacka fan för att planeringen på berga aldrig fungerade, men mest av allt, vill jag tacka dig, för att du var dum nog att sätta upp den där lappen, hade det inte varit för dig. hade jag aldrig varit så glad, som du gör mig.

vissa tillfälligheter är värda mer än andra. hoppas denna tillfällighet aldrig tar slut. hoppas du inte är någon tillfällighet.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback