surt pris

jag gillar överraskningar, speciellt klockan 05.00 på morgonen. glad i hågen, struttar jag upp 04.50 för att gå ner till ladugården, mumsar i mig en halv melon på vägen och kommer in i ladugården.

och vilken överraskning där var, eller ska jag säga, där inte var? för det var precis det, att det inte fanns något, ensilage alltså. nej då, karel hade inte lagt ut något ensilage åt mig.
så, nu fanns det två allternativ;
1. ringa till karel, gnälla, och vänta på att han hasar sig ur sängen, kommer hit, och titta på medan han skamset lägger ut ensilaget. E L L E R.
2. så skiter jag i det där med att ringa och vara en slö jävla slashas som inte kan göra något själv och så lägger jag ut ensilaget själv.

det blev alternativ nummer 2. och ett tag senare, kanske 20 min stog kossorna fridfult och smaskade. började bara mjölka 45 min senare än planerat.

men som sagt, jag gillar överraskningar, onej, jag är inte bitter! skulle jag? nää
så, ett litet tips, överraska någon i din närhet, med att kanske punktera grannens bildäck, eller varför inte slänga en sten genom svärmors köksfönster, eller bajsa stopp i polarens toa?
är säkert mycket uppskattat.


surt pris

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback